پارامترها

بهترین تبلت‌های نوامبر 2018

بهترین تبلت‌های 2018

1. تبلت اپل آی پد پرو 12.9 اینچی Apple iPad Pro 12.9 ”
قیمت در امازون 7.99 دلار

2. تبلت اپل آی پد پرو 11 اینچی Apple iPad Pro 11″
قیمت در آمازون 11.95 دلار

3. تبلت سامسونگ گلکسی S4 10.5 ‘ LTE
قیمت در آمازون 18.99 دلار

4. اپل آی پد پرو 12.9 اینچی Apple iPad Pro 12.9 “ wifi + Cellular 512GB
قیمت در آمازون 999.76 دلار

5. تبلت سونی اکسپریا sony Xperia Z4 Tablet
قیمت در آمازون 18.99 دلار

6. اپل آی پد پرو 10.5 اینچ Apple iPad Pro 10.5 “ Wifi + Cellular 512GB
قیمت در آمازون 16.95 دلار

7. تبلت شیائومی می پد 4 پلاس Xiaomi Mi Pad 4 plus
قیمت در امازون 9.99 دلار

8. تبلت سامسونگ گلکسی S3 Samsung Galaxy Tab S3
قیمت در آمازون 399.99 دلار

9. اپل آی پد 9.7 اینچی Apple iPad 9.7” (2018) Wifi + Cellular
قیمت در آمازون 49.99 دلار

10. اپل آی پد 9.7 اینچی Apple iPad 9.7” (2018) Wifi + Cellular 256GB
قیمت در آمازون 429.99 دلار

11. تبلت لنوا یوگا 3 پلاس Lenovo Yoga Tab 3 Plus
قیمت در آمازون 38.99 دلار

12. تبلت شیائومی می پد Xiaomi Mi Pad 4
قیمت در آمازون 11.99 دلار

13. تبلت مدیا پد هووایی Huawei MediaPad X2
قیمت در آمازون 379.00 دلار

14. تبلت سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy Tab A 10.5 LTE
قیمت در امازون 22.90 دلار

15. تبلت اپل ای پد پرو Apple iPad Pro Wifi + Cellular
قیمت در امازون 369.32 دلار

16. تبلت مدیا پد هووایی M5 Huawei MediaPad M5 8.4”
قیمت در آمازون320.00 دلار

17. تبلت مدیا پد هووایی M5 10.8 اینچی Huawei MediaPad M5 10.8”
قیمت در آمازون 9.95 دلار

18. تبلت لنوا موتو Lenovo Moto Tab
قیمت در آمازون 35.99 دلار

19. تبلت سامسونگ گلکسی اکتیو 2 Samsung Galaxy Tab active 2
قیمت در آمازون 12.99 دلار

20. تبلت لنوا Lenovo Tab 4 8 Plus
قیمت در آمازون 10.99 دلار

چگونگی انتخاب بهترین تبلت

این روزها بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند یا کار کنند و یا بازی کنند. تکمیل کردن کار و یا سرگرمی و بازی شاید تنها راه استفاده درست از موبایل می‌باشد. اما تلفن هوشمند بسیارکوچک است و حمل لپ تاپ هم ممکن است چندان خوشایند نباشد. اینجاست که تبلت وارد صحنه می‌شود. وسیله‌ای که کوچکتر، ضخامت کمتر و بسیار سبکتر از لپ تاپ است. هر چند صفحه نمایش بزرگتری در مقایسه با تلفن هوشمند دارد ولی تبلت قابل حمل است و قابلیت محاسبات کامپیوتری را دارد. برخی از مدل تبلت‌ها دارای صفحه کیبورد فیزیکی یا قلم الکترونیکی است مانند iPad Pro یا Microsoft Surface Pro 4 که جز بهترین تبلت های طراحی شده با این ویژگی هستند. اگر شما به دنبال مناسب‌ترین تبلت برای بازی کردن هستید، تبلتی با پردازشگر قوی، Nvidia Shield می‌تواند به عنوان تبلتی مناسب باشد. انتخاب های زیادی وجود دارد که باعث شده است انتخاب بهترین تبلت 2017 کار دشواری است. هرچند برخی جنبه های کلیدی برای خرید یک تبلت خوب وجود دارد.

طراحی و ساخت تبلت

تبلت ها تعادل میان قابلیت حمل و استفاده هستند. اگر تمام ویژگی ها یکسان باشد، تبلتی که صفحه نمایش بزرگتری دارد انتخاب خوبی است و زاویه دید را افزایش میدهد و فضای بیشتری به کاربر می‌دهد. بیشتر تبلت ها صفحه نمایش در حدود 9 اینچ دارند که به نظر میرسد بهترین اندازه برای قابل حمل بودن و قابل استفاده بودن است.

یکی از مهمترین جنبه های بدنه تبلت مواد به کار رفته در آن است موادی که در تبلت به کار می‌رود بستگی به قیمت وسیله دارد.

بدنه پلاستیک: معمولا بیشتر تبلت‌های در محدوده قیمت پایین به صورت پلی کربنات هستند و از پلاستیک ساخته شده اند. هر چند از جنس پلاستیک و ارزان قیمت تر هستند ولی مزایای خود را دارند مانند سبک وزن بودن و مقاومت نسبتا خوب در مقابل گرما.

فلزی: تبلت های فلزی کمی گرانتر هستند. ولی به طور عمده فلز برای پوشش دادن به اجزای داخلی به کار می‌رود. فلزاتی که در تبلت ها به کار می‌روند معمولا به شکل آلیاژ آلومینیوم هستند که گاهی اوقات می‌تواند سبک‌تر و نازک‌تر از همتاهای پلاستیکی باشند. یکی دیگر از مزیت های فلزی این است که می توان آن را نیز برای پخش گرما تولید شده توسط اجزای تبلت استفاده کرد، بنابراین تولید کنندگان می توانند از پردازنده های قوی تر استفاده کنند. البته از نظر زیبایی ، فلزات زیبایی بیشتری دارند.

شیشه: در حالی که شیشه به طور گسترده ای در بالا و برای صفحه نمایش استفاده می شود، ولی برخی از شیشه به عنوان پوشش نیز در ترکیب با فلز استفاده می کنند. شیشه باعث براق شدن ظاهر تبلت می شود و همچنین مقاومت بیشتری نسبت به پلاستیک و فلز در مقابل خراش دارد. یکی از معایب مهم شیشه ان است که وقتی یک تبلت با پنل های شیشه ای بیافتد کاملا متلاشی می‌شود و جایگزین کردن قطعات گران خواهد بود.

انواع تبلت ها

دو نوع تبلت وجود دارد. تبلت های استند الون یا مجزا (stand alone) که لوح و یا بوکلت نامیده می‌شود و دیگری دو در یک که می‌تواند تبدیل شونده (convertible) و یا هیبریدی (hybrids) باشد.

استند الون (Stand alone) تبلتی است که مانند تلفن هوشمند کشیده شده، یک لوح مجزا است. این دستگاه دارای یک صفحه کلید و دکمه های جهت است. این تبلت ها بهترین نوع ابزار برای کاربرانی است که از تبلت برای تایپ استفاده نمی‌کنند زیرا این صفحه کلید مناسب این کار نیست. صفحه کلید روی صفحه نیز در حدود 50 درصد از صفحه نمایش را به خود اختصاص می دهد که به معنای کاهش قابل توجه از صفحه نمایش در زمان تایپ کردن است.

تبلت 2 در 1 از دو لوح تشکیل شده است یکی از لوح ها، همان صفحه خود تبلت است و دیگری صفحه کلید است. صفحه کلید هم قابل جدا شدن است و هم به صورت یک لولا به طور دائمی متصل می شود که می تواند در هنگام استفاده از آن به پشت تبلت برسد و زمانی که استفاده نمی‌شود، می‌تواند تا شود مانند تبلت های یوگا 3 ( Yoga Tab 3). تبلت های 2 در 1 بسیار شبیه به لپ تاپ هستند، اما معمولا کوچکتر هستند. تبلت های convertible نسبت به stand-alone یک مزیت عمده دارد : صفحه کلید فیزیکی. برخی صفحه کلیدها همچنین یک باتری اضافه دارند مثل Dell venue 11 Pro و یا درصورتی که حافظه داخلی آن کافی نباشد یک درایو ذخیره اضافی دستی دارد.

صفحه نمایش تبلت

صفحه نمایش یکی از مهمترین جنبه های تبلت است. امروزه دو نوع صفحه نمایش وجود دارد: LCDs و OLED/AMOLED.

LCD (صفحه نمایش کریستال مایع ) میزان نور را که از هر لایه کریستال مایع عبور می‌کند را تنظیم می‌کند. LCD ها باریک و سبک هستند و دارای فلش نور کمی است. ایراد این نوع صفحه نمایش ها این است کیفیت نمایش در مقایسه با صفحه نمایش OELD مناسب نیست به خصوص در زمان نور مستقیم خورشید و در محیط هایی با درجه حرارت بالا .

OLED (صفحه نمایش دیود نور ارگانیک) و AMOLEDs (صفحه نمایش دیود گسیل نور ارگانیک) که نور را مستقیما منتشر می‌کند. بنابراین نسبت کانتراست بسیار بالایی دارد. زمان واکنش یا رسپانس تایم صفحه نمایش بسیار سریعتر از موارد LCDs است. از آنجایی که صفحه نمایش‌های AMOLED و OLED از مواد ارگانیک استفاده می‌کنند که کیفیت نمایش با گذشت زمان کمتر می‌شود.

اندازه صفحه نمایش موضوع شخصی در انتخاب می‌باشد. صفحه نمایش بزرگتر به معنای فضای دید بیشتر است ولی این بزرگتر بودن باعث بزرگتر شدن اندازه دستگاه نیز می‌شود و این موضوع باعث سخت تر شدن حمل تبلت می‌شود. به طور مثال Samsung Galaxy View صفحه نمایش 18.4 اینچی دارد و یکی از بزرگترین تبلت های موجود می‌باشد. اگر شما به دنبال وسیله با حمل راحت‌تری هستید باید صفحه نمایش کوچتری را انتخاب کنید. صفحه نمایش به صورت متوسط 9.1 اینچ است.

دیگر عوامل مهم مانند رزولوشن و تراکم پیکسلی است. رزولوشن میزان شفافیت تصویر را تعیین می‌کند. تراکم پیکسلی به تعداد پیکسل ها در هر اینچ است که بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود و بستگی به رزولوشن و اندازه صفحه نمایش دارد. اگر اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد میزان رزولوشن و تراکم پیکسلی بیشتر خواهد بود.

باتری تبلت

اگر می‌خواهید وسیله داشته باشید و با آن به صورت مداوم کار کنید بدون اینکه نگران خاموش شدن آن باشید، طول عمر باتری بسیار مهم است. این ویزگی به خصوص در هنگام مسافرت بسیار مهم است. دسترسی و یافتن سوکت در هنگام مسافرت چیزی کمتر از معجزه نیست. حتی اگر بیشتر وقت خود را در منزل باشید و دسترسی به سوکت داشته باشید آیا قرارگرفتن طولانی مدت در یک مکان برای شما خوشایند است؟ قدرت باتری با واحد میلی آمپر بر ساعت (mAh ) اندازه گیری می‌شود. با این حال، طول عمر باتری به چگونگی مصرف انرژی تبلت نیز زمینه بستگی دارد. به طور معمول، در صورت استفاده مداوم به طور متوسط تبلت ها می توانند از 4 تا 10 ساعت شارژ داشته باشند.

پردازشگر تبلت‌ها

انتخاب‌های متعددی در مورد پردازنده وجود دارد. مهمترین تولید کنندگان پردازنده تلفن همراه کوالکام (Qualcomm)، Media Tek و اینتل (Intel ) هستند. عملکرد پردازنده می‌تواند به طور خلاصه با سرعت کل ساعت تعیین می شود. هسته های بیشتر همراه با سرعت بیشتر ساعت به معنای عملکرد بهتر است، هرچند باز هم عواملی مانند طراحی مدار خاص پردازنده، اندازه پردازش و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. بنابراین بهترین روش برای بررسی عملکرد یک تبلت مورد نظر، اجرای برنامه های پرطرفدار بر روی آن است مانند بازی‌های سه بعدی یا ویرایش ویدئو است. استفاده از مرورگر ساده نمی تواند محدودیت های پردازنده را بررسی کند، بنابراین مطمئن شوید که تبلت را با استفاده از برنامه های بیشتری که قصد دارید در آینده پردازشگر انرا اجرا کند، تست کنید و تصمیم خود را بر اساس آن انتخاب کنید.

سیستم عامل تبلت

سه نوع سیستم عامل (OS) در تبلت ها وجود دارد. اندروید، iOS و ویندوز. همانند گوشی های هوشمند، سیستم عامل اندروید از محبوب ترین سیستم عامل در سراسر جهان است. اندروید یک سیستم عامل موبایل است که توسط گوگل طراحی شده است. اندروید اپن سورس با منیع باز است و هر کس که دانش و مهارت آن را داشته باشد می‌تواند از این سیستم عامل استفاده کند. به طور مثال شرکت سامسونگ در نصب سیستم عامل‌های اندرویدی بر روی دستگاه های خود شناخته شده است. سیستم عامل اندروید از لحاظ سفارشی سازی و انعطاف پذیری جز بهترین سیستم عامل هاست.

iOS توسط شرکت اپل برای آیفون و آیپد ساخته شده است. بر خلاف اندروید، کد منبع نمی تواند تغییر کند، بنابراین سیستم یکپارچه تر است. برخی از مزایای مشترک iOS عبارتند از ویژگی های امنیتی و استفاده آسان از این سیستم عامل.

ویندوز سیستم عاملی است که کمتر بر روی تبلت ها استفاده می‌شود با این وجود بسیاری از دستگاهها هنوز هم از ویندوز استفاده می‌کنند. باید توجه داشت که دو نوع سیستم عامل ویندوز وجود دارد: ویندوز برای دستگاه های ARM و ویندوز برای دستگاه های x86 وجود دارد. ویندوز x86 اجازه نصب برنامه‌های کاربردی دسکتاپ شخص ثالث را می دهد که معمولا بر روی لپ تاپ ها و دسکتاپ نصب می‌شوند. از سوی دیگر، با استفاده از ویندوز برای ARM، کاربران در هنگام نصب برنامه ها محدود هستند، زیرا فقط باید برنامه هایی را از فروشگاه ویندوز انتخاب کنند. اگر چه ماکروسافت با توسعه دهندگان برنامه‌ها همکاری دارد تا بتواند با اندروید و iOS رقابت کند ولی تعداد برنامه ها در استور محدود است. اکثر پردازنده های مورد استفاده در تبلت‌ها با استفاده از معماری ARM ساخته می شوند. در نتیجه، اکثر تبلت ها از ویندوز برای ARM استفاده می‌کنند.

 

منبع: https://versus.com

پیمایش به بالا