پارامترها

بهترین سرویس ایمیل رایگان

بهترین ایمیل رایگان

کارشناسان به مدت 120 ساعت وقت صرف کردند تا خدمات 16 ایمیل های رایگان را آزمایش کنند از این میان 8 سرویس را برای بررسی دقیقتر انتخاب کردند. این سرویسها فضای ذخیره کافی و ابزار مناسب جهت ارسال آسان ایمیل و دریافت و ذخیره ایمیل را دارند. سرویس جیمیل در راس این سرویس ها قرار دارد، استفاده آسان، دارابودن تقویم گوگل، قابلیت مرور فایل پیوست، سیستم فیلتر و اسپم خودکار و قابلیت انتقال مخاطبین شبکه اجتماعی به لیست نشانی های ایمیل از جمله عواملی است که این سرویس را در بالاترین رتبه قرار داده است.

جیمیل

یکی از آسانترین سرویس ایمیل هاست که استفاده از آن بسیار آسان است و تنها سرویسی است که قسمت تبلیغات ندارد. جیمیل تمام ویژگی هایی که یک سرویس باید داشته باشد مانند مجموعه ایمیل، پاسخ خودکار و اسپم را دارد.

 

یاهومیل

بهترین سرویس اسپم

یاهو میل به کاربر اجازه میدهد که آدرس ایمیلی را به لیست ایمیل های بلاک شده خود اضافه کند تا از آن نشانی هرگز ایمیلی دریافت نکند که حتی به قسمت سطل یا پوشه اسپم هم ارسال نمی‌شود.

 

پروتون میل

بهترین سرویس رمزگذاری

پروتن میل تمام پیام ها را رمزگذاری میکند و پیام ها توسط کسی خوانده نمیشود به جز دریافت کننده پیام که میتواند پیام ها در قسمت پیام های دریافتی بعد از دریافت مشاهده کند.

 

رتبه بندی کلیصندوق ورودی و پوشه تنظیماتابزار ترکیبابزار امنیتی و فیلترآسانی استفاده
Gmail9.9109.810100%
Yahoo Mail9.8109.81085%
Outlook9.49.8107.880%
AOL9.27.8109.890%
GMX9.19107.890%
Zoho Mail998.89.895%
ICloud7.88.59.85.890%
ProtonMail6.77.875.890%

 

محدودیت روزانه پیامگردآورده ایمیلپشتیبانی IMAPظرفیت صندوق ورودیخدمات مویابل
Gmail100رایگانرایگان15GB80%
Yahoo Mail500رایگانرایگان1TB95%
Outlook100رایگانرایگان1TB100%
AOL200رایگانرایگاننامحدود75%
GMXنامحدودرایگانرایگاننامحدود90%
Zoho Mail250رایگانرایگاننامحدود90%
ICloud1000رایگانرایگان5GB75%
ProtonMail150پولیپولی500MB70%

 

زمان متوسط بارگذاری پیوست در ایمیل

حداکثر حجم قابل بارگذاری در پیوست ایمیل

 

اسپمورود امنمسدود کردن فیشینگاسکن ویروسمشاهده فایل پیوست
Gmailخودکاربلهبلهبلهبله
Yahoo Mailخودکاربلهبلهبلهبله
Outlookدستیبلهبلهبلهبله
AOLدستیبلهبلهبلهبله
GMXدستیبلهبلهبلهبله
Zoho Mailدستیبلهبلهبلهبله
ICloudدستیبلهخیربلهبله
ProtonMailدستیبلهخیربلهخیر

 

میانگین زمان بارگذاریبارگذاری چندین عکسجواب خودکاربیشترین اندازه فایل پیوستویژگی برجسته
Gmail16.5 ثانیهبلهبله25MBمترجم پیام
Yahoo Mail4 ثانیهبلهبله25MBمسدود کردن ارسال کننده
Outlook4 ثانیهبلهبله50MB50 مگ فایل پیوست
AOL0.5 ثانیهبلهبله25MBزمان لود سریع
GMX4 ثانیهبلهبله50MBفضای نامحدود صندوق ورودی
Zoho Mail0.5 ثانیهبلهبله20MBجمع آوری ایمیل
ICloud2 ثانیهبلهبله20MBسازگار به مک
ProtonMail2.5 ثانیهبلهخیر25MBرمزگذاری پیام

جیمیل

جیمیل

جیمیل ابزار و ویژگی هایی مورد نیاز کاربر برای یک حساب ایمیل را دارد. این ویژگی ها میتواند شامل فضای ذخیره 15 GB صندوق ورودی، محدویت روزانه 100 ایمیل و نیز صندوق ورودی بدون تبلیغات باشد. علاوه بر دسترسی کاربر به ادرس ایمیل، جیمیل همچنین به کاربر دسترسی خودکار به سایر خدمات گوگل را می‌دهد ازجمله گوگل درایو، گوگل مپ، و گوگل پلاس.

کاربر همچنین می تواند می‌تواند در حین استفاده از جیمیل از مترجم گوگل برای ترجمه به زبان های دیگر استفاده کند.

کاربر همچنان می تواند به اندازه 25 MB فایل را پیوست ایمیل کند و بیشتر از یکبار آپلود کند. زمانی که فایل ها پیوست می‌شود ، جیمیل فایل ها و عکس ها را در قالب کوچک نمایش می دهد و این به کاربر اجازه میدهند که فایل را مشاهده کند و درستی انها را تایید کند. زمانی که کاربر فایل پیوست را در پیام های ورودی دریافت می‌کند نیز می‌تواند انها را در قالب کوچک مشاهده کند و از نظر ایمن بودن ان اطمینان حاصل کند. جیمیل صندوق ورودی را از لحاظ امنیتی به صورت خودکار بررسی می کند و ایمیل های اسپم را شناسایی می کند و به صندوق اسپم ارسال می‌کند. جیمیل همچنین برنامه اسکن ویروس، مسدودکننده فیشینگ، دارد و کاربر میتواند مطمئن شود که ایمیل های دریافت تهدید نیستند.

جیمیل: یک سرویس ایمیل امن و کاربر پسند است. کاربر به راحتی می‌تواند از طریق نرم افزار موبایل و یا از طریق وبسایت از این سرویس استفاده و پیام ارسال کند.

جیمیل از لحاظ پیام رسان استاندارد، یکی از بهترین پیام رسان های رایگان است که ابزار های خود را در مقایسه با سایر سرویس ها به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این خدمات شامل اسپم فیلترینگ است که به صورت خودکار انجام می‌شود و ایمیل های ناخواسته را شناسایی می‌کند و از صندوق ورودی خارج می‌کند. همچنین جیمیل فضای ذخیره سازی کلود رایگان، پشتیبانی IMAP و مترجم پیام دارد که به کاربر امکان ارتباط به هر کجای دنیا را میدهد. جیمیل همچنین دارای پیام فوری و ویدئو چت می‌باشد، به علاوه قابلیت ارتباط مستقیم با شبکه های اجتماعی شناخته شده را دارد و قابلیت انتقال مخاطبین را از شبکه اجتماعی به ادرس مخاطبین ایمیل را دارد. این نکات باعث می‌شود که به جیمیل نام بهترین سرویس پیام رسان از دیگاه مخاطبین داده شود.

 

محاسن جیمیل

بدون تبلیغات – ورود مستقیم مخاطبین شبکه اجتماعی – دارای مترجم زبان

 

معایب جیمیل

پیوست فایل زمان می‌برد – در نسخه موبایل فقط امکان پیوست یک فایل وجود دارد – محدودیت روزانه ارسال پیام

 

تنظیمات صندوق ورودی و پوشه

کاربر می‌تواند هر اندازه که می‌خواهد در جیمیل پوشه ایجاد کند، همچنین در جیمیل پوشه های اسپم و موارد ناخواسته نیز وجود دارد. کاربر می‌تواند چندین پوشه ایجاد کند مانند یک پوشه برای ایمیل های اعضای خانواده که می‌تواند شامل تصاویر باشد که به راحتی بتوان فایل ها را پیدا کرد.

جیمیل به محض ارسال یا دریافت پیام، به صورت خودکار اطلاعات مخاطب را در دفتر نشانی‌ها ذخیره می‌کند. کاربر می‌تواند سایر اطلاعات مانند تصویر و یا زمان تولد را به ان اضافه کند. جیمیل یکی از معدود سرویس های ایمیل رایگان است که اطلاعات را مستقیما ازشبکه های اجتماعی به ادرس ایمیل اضافه می‌کند.

کاربر می‌تواند حساب های دیگر ایمیل خود را به صندوق ورودی جیمیل هدایت کند، بنابراین می تواند تمام پیام های خود را در یک مکان بخواند. همچنین می توانید حساب های مستعار را برای استفاده آنلاین برای خرید آنلاین یا بازی آنلاین بدون استفاده از آدرس ایمیل اصلی خود استفاده کند.

جیمیل همچنین یک پوشه از پیش تعیین شده برای پیام های اجتماعی و تبلیغاتی دارد. هنگامی که کاربر این موارد را فعال می‌کند، کاربر به صورت اتوماتیک ایمیل های مربوط به فعالیت های شبکه های اجتماعی رادر پوشه شبکه اجتماعی دریافت خواهد کرد. در صورتی که کاربر از ایمیل رایگان برای عضویت درخبرنامه یا اشتراک های انلاین استفاده کند، اعلان های آن به صورت خودکار به پوشه تبلیغاتی هدایت می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که کاربر ایمیل‌های مهتر را در قسمت صندوق ورودی مشاهده کند.

جیمیل از IMAP پشتیبانی می کند، بنابراین اگر کاربر پیام ها را در یک حساب ایمیل دستکاب دانلود کند، این پیام ها همچنان از طریق وب سایت قابل دسترس است. بدون این قابلیت، هر پیامی که به دسکتاپ شما ارسال می‌شود به طور خودکار آنلاین حذف می‌شود.

حساب Gmail رایگان شامل 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی صندوق ورودی است. این یکی از کمترین حسابهای ایمیل رایگان در این بررسی است ولی با این وجود در حدود 300،000 پیام ایمیل به کاربر میدهد و در صورت نیاز به فضای بیشتر کاربر می‌تواند فضای بیشتری را خریداری کند.

از آنجایی که حساب کاربری گوگل با حساب جیمیل دو برابر می‌شود، کاربر میزان فضای ذخیره بیشتری در Google One Drive که به حساب Gmail خود متصل است، خواهد داشت. گوگل درایو امکان ذخیره نامحدود برای اسناد، صفحات یا اسلایدها را به کاربر می دهد.

یکی از ویژگی‌های خوب جیمیل، مترجم پیام جیمیل است. هنگامی که کاربر یک پیام را به یک زبان غیر از زبان تعیین شده خود دریافت می‌کند، Google Translate آن را به زبانی که کاربر می تواند بخواند و درک کند را نمایش می دهد. اگر خانواده کاربر، دوستان یا حتی همکاران یا مشتریان زبان یکدیگر را متوجه نشوند این یک ابزار عالی و ارزشمند است.

 

Composition Tools ( ابزار نوشتن متن)

جیمیل ابزار ترکیبی نوشتن متن که مورد نیاز کاربر برای یک سرویس رایگان است را داراست. بسیاری از ابزارها در پایین صفحه پیام جدید می‌باشد، که چندان برای حساب ایمیل رایگان متداول نیست. رابط جیمیل همچنین شامل لینک های سریع به ابزارهای دیگر مانند گوگل درایو، و پایگاه داده ایموجی است. کاربر همچنین به کیف الکترونیکی گوگل متصل است که به او اجازه انتقال و جابجایی به حساب کیف الکترونیکی دیگری میدهد.

کاربر می تواند فایل های چندگانه (حداکثر 25 مگابایت) را به یک پیام به صورت جداگانه به یک پیام اضافه کند – هرچند که این ویژگی مربوط به برنامه تلفن همراه نیست. جیمیل به کاربر اجازه می دهد هر پیوست را بدون نیاز به بارگذاری آن مشاهده کند، و امکان درستی فایل پیوست را به کاربر میدهد. کاربرهمچنین می تواند فایل های ارسال شده را قبل از دانلود یا اشتراک گذاری به صورت پیش نمایش مشاهده کند.

طی بررسی های انجام شده مشخص شده که دانلود فایل های پیوست جیمیل در حدود سه برابر بیشتر از سایر سرویس های ایمیل رایگان از جمله Zoho است که فایل های یکسان را در نیم ثانیه لود می‌کنند. هرچند سرعت اپلود جیمیل سریع است ولی این تفاوت چشمگیر است.

 

ابزار امنیتی و فیلتر

سیستم جیمیل بسیار ایمن است. این سیستم به صورت خودکار پیام های اسپم را تشخیص میدهد و انها را به فایل اسپم هدایت می‌کند.

اکثر سرویس های ایمیل رایگان دیگر، نیاز به تنظیم این ویژگی دارد ولی جیمیل به صورت خودکار انجام می‌شود.

جیمیل همچنین به صورت خودکار برنامه های فیشینگ مسدود می‌کند و اجازه ورود به صندوق ورودی را نمی‌دهد و مانند تمامی سرویس های دیگر، از سرویس اسکن ویروس استفاده می کند تا مطمئن شود که تهدیدی وجود ندارد.

در صورتی که کسی قصد ورود به حساب کاربری فرد دیگری داشته باشد و اگر جیمیل به فعالیت آن مشکوک شود با ارسال ایمیل به کاربر به آن اطلاع می‌دهد تا مطمئن شود که همه چیز درست است. اگر فعالیت از نظر جیمیل مشکوک باشد جیمیل به کاربر پیام تغییر کلمه عبور را می‌دهد.

 

تسهیلات

جیمیل بخشی از مجموعه بزرگ برنامه های رایگان Google است .کاربر می‌تواند یک ایمیل دعوتنامه را به تقویم گوگل اضافه کند و در زمان داشتن پیام ایمیل دریافت کند کاربر همچنین میتواند برای خود یادآور تنظیم کند.

جیمیل همچنین به کاربر اجازه دسترسی به پیام های فوری و گفتگوی ویدیویی می دهد تا کاربر بتواند با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کند. برای دسترسی به این امکان نیاز افراد باید حساب کاربری جیمیل داشته باشند.

یکی از ویژگی های جالب جیمیل تم های سفارشی است که کاربر می تواند برای صندوق ورودی ایمیل خود انتخاب کند. این تم ها دامنه متفاوتی از جمله رنگ های ثابت تا شخصیت های متحرک سرگرم کننده است که کاربر می‌تواند انتخاب کند. هر چند فقط خود کاربر می‌تواند این تم ها را مشاهده کند. ولی تم های های متحرک از صندوق ورودی سفید پیش فرض جالبتر است. کاربر می تواند یک امضای شخصی با رنگ و تصویر ایجاد کند و به پیام های ارسالی خود اضافه کند.

چکیده

جیمیل یک پیشرو قوی در زمینه ایمیل اینترنتی و بهترین سرویس ایمیل رایگان است. جیمیل یک برنامه امن و آسان جهت استفاده می‌باشد که شامل ابزارهای پیشرفته مانند مترجم پیام، فیلترهای اسپم قدرتمندی است که نیاز نیست کاربر به طور دستی آن را فعال کند. علاوه بر ایمیل رایگان، شما حساب Gmail را به چندین برنامه Goggle دیگر مانند Goggle Drive و Google Calendar متصل می کنید.

 

ایمیل یاهو

 

یاهو میل

بهترین برنامه برای مسدود کردن اسپم

یاهو گامهای اضافه تری برای برای محافظت از حساب کاربر با استفاده از فیلترهای اسپم و هدایت پیام ها به پوشه اسپم انجام می‌دهد. همچنین برخی از ایمیل های ناخواسته را شناسایی می کند و این موارد را به جای صندوق ورودی در سطل زباله قرار می‌دهد .

یکی دیگر از ویژگی های خوب این ایمیل داشتن قابلیت مسدود کردن ارسال کننده ایمیل است و به کاربر اجازه می‌دهد که آدرس ایمیل را به لیست سیاه اضافه کند. یاهو به جای هدایت ایمیل از این فرستندگان به پوشه اسپم یا پوشه های حذف شده مانند سایر سرویس های ایمیل، یاهو میل به طور کامل این پیام ها را مسدود می‌کند.

یاهو ایمیل دارای تعداد قابل توجهی تبلیغات در صندوق ورودی کاربر است. بخشی از این تبلیغات مربوط به حامیان یاهو است که در لیست ایمیل های مجاز قرار می‌گیرند. نادیده گرفتن این پیام ها دشوار نیست ولی گاهی منجر به سردرگمی اولیه کاربر برای مدیریت صندوق ورودی می‌شود. یاهو میل به کاربر 1 ترابایت فضا میدهد ( چیزی در حدود 20 میلیون ایمیل) و کاربر امکان دریافت ایمیل‌های زیادی را دارد. محدودیت ارسال ایمیل روزانه کاربر 500 ایمیل در روز است یعنی در حدود 5 برابر بیشتراز سایر ایمیل های رایگان است. اسنفاده از برنامه یاهو بسیار آسان است و مانند سایر حسابهای کاربری آنلاین به آسانی قابل استفاده است.

 

محاسن ایمیل پاهو

سیستم اسپم خودکار – امکان مسدود کردن ارسال کننده پیام – امکان ارسال روزانه 500 ایمیل

 

معایب ایمیل یاهو

تبلیغات صندوق ورودی – نیاز به دقت برای مدیریت صندوق ورودی – نداشتن امکان چت ویدیویی

 

یاهو ایمیل: یک انتخاب خوب برای ایمیل رایگان می‌باشد. و تنها چند ایراد در آن، مانع از بالا قرار گرفتن این سرویس در بالای گروه شده است.

یاهو ایمیل یک ارائه دهنده ایمیل رایگان برجسته است که فضای ذخیره زیاد، امنیت مناسب، زمان بارگذاری سریع به کاربر ارائه می‌کند و نیز برنامه موبایل این به آسانی قابل دسترس می‌باشد. بزرگترین مشکل این سرویس، تعداد تبلیغات در صندوق ورودی است. با این وجود یاهو ایمیل هنوز هم بهترین انتخاب برای کاربر است و برنده جایزه نقره در میان سایر ایمیل های رایگان است.

تنظیمات صندوق ورودی و پوشه

تنظیمات حساب یاهو ایمیل دشوار نیست و یاهو از کاربر شماره موبایل را درخواست می‌کند که در موارد امنیتی و یا در صورت نیاز به تنظیم مجدد کلمه عبور از آن استفاده کند. با این وجود یاهو میل گاهی شامل تبلیغات زیادی می‌شود که کاربر برخی موارد برای پیداکردن برخی ایزارها دچار تعلل می‌شود. نرم افزار یاهو میل در این زمینه بهتر است چون ورود تبلیغات برای این نرم افزار در نظر گرفته نشده است.

کاربر میتواند یه صورت مستقیم مخاطبین خود را از شبکه اجتماعی خود وارد یاهو میل کند. این درحالی است که تنها نیمی از سرویس‌های ایمیل‌ این اجازه را می‌دهند. یاهو میل همچنین به صورت خودکار اطلاعات مخاطبین جدید را ثبت می‌کند.

یاهو میل همانند یک جمع کننده ایمیل عمل میکند از این رو کاربر می‌تواند پیام ها را از حساب کاربری دیگر وارد یاهو میل کند. کاربر همچنین می‌تواند حساب های مستعار را برای ایجاد آدرس ایمیل شرکت و یا اشتراک در بعضی سایت ها و خبرنامه ها استفاده کرد.

یکی از خدمات یاهو میل، مترجم پیام است. با استفاده از این وسیله کاربر می‌تواند پیام های که به زبان دیگر نوشته شده است را بخواند. تنها دو سرویس ایمیل مورد تحقیق دیگر شامل این ابزار هستند آن دو سرویس جیمیل و اوت لوک می باشند.

 

Composition Tools ( ابزار نوشتن متن)

ایجاد پیام در یاهو فقط چند دقیقه زمان می‌برد. تمام ابزار نوشتن متن مانند اندازه و نوع خط، تو رفتگی ها و نقطه گذاری همه در پایین صفحه وجود دارد که کمی غیر معمول است. این ابزارها به خوبی کار می‌کنند و به محض شروع به نوشتن کردن ، به صورت خودکار در پیش‌نویس ذخیره می‌شود.

مچنین فایل های پیوست نیز در پیش نویس ذخیره می‌شود. کاربر می‌تواند چندین فایل را همزمان بارگذاری کند ولی یاهو میل دارای محدویدت بارگذاری 25 MB است. کاربر می‌تواند از هر نسخه دسکتاپ و نسخه تلفن همراه یاهو برای بارگذاری فایل‌های پیوست استفاده کند.

یاهو میل بخش گفتگو دارد که کاربر می‌تواند پیام‌های میان خود و شخص دیگر به به طور منظم و بدون نیاز به بازکردن مکرر پیام ها ببیند. ویژگی دیگر آن پاسخ دادن خودکار است. کاربر می‌تواند که پیامی را آماده کند و در زمانی که خارج از شهر است و یا قادر به پاسخ گفتن نیست این ایمیل از قبل آماده شده به ارسال کننده ایمیل ارسال خواهد شد.

یکی دیگر از مزیت های استفاده از یاهو این است که کاربر می‌توانی فایلی را که در کلود و دراپ باکس و گوکل درابو ذخیره کرده است را پیوست ایمیل کند و یا به اشتراک بگذارد.

 

ابزار امنیتی و فیلتر

یاهو میل یکی از بهترین ابزارهای امنیتی را دارد و این سرویس یه صورت خودکار فایل های اسپم را به پوشه مخصوص ارسال می‌کند و نیز فیشینگ ها را مدیریت می‌کند (پیام هایی که شبیه شرکت های قانونی هستند که به دنبال اطلاعات کاربر می‌باشد.) و یاهو این برنامه ها را به خوبی مسدود می‌کند و نشانی از آن در صندوق ورودی نمی‌گذارد. این درحالی است که بیشتر سرویس‌های دیگر ایمیل‌های ناخواسته را به پوشه دیگر و خارج از جعبه ورودی منتقل می‌کنند.

 

تسهیلات

یاهو به غیر از رایگان بودن ویژگی های دیگری نیز دارد. اولا دارای تم یا زمینه سفارشی است که به کاربر اجازه تغییر پس زمینه صندوق ورودی خود را می‌دهد که می‌تواند آنرا به صورت رنگی یا جالب تغییر دهد. همچنین به کاربر اجازه می‌دهد که از یاهو مسنجر استفاده کند و اگر خانواده و یا دوستان همزمان در همان پیام رسان باشند بتواند با آنها چت کند.

یکی دیگر از ابزار تسهیلات یاهو تقویم کاری است. این ابزار به کاربر امکان ارسال و دریافت دعوتنامه و یا تنظیم یادآور اتفاقات و کارها را می‌دهد.

 

چکیده

یاهو میل جزء یکی از بهترین سرویس ایمیل های رایگان است. این سرویس شامل برخی از ویژگی های خوب مانند جعبه ورودی، ابزار نوشتن، و کارکرد مناسب است. یکی از بهترین ها که به کاربر اجازه مسدود کردن ایمیل از ارسال کنندگان ناخواسته است به طوری که در پوشه صندوق ورودی هم نشان داده نمی‌شود. بزرگترین ایراد آن تعداد آگهی های تبلیغاتی است که با وجود آن کاربر نیاز به دقت برای بافتن پیام ها و ابزار نوشتن دارد.

 

پروتون میل

 

پروتون میل

بهترین ایمیل رمزگذاری

پروتن میل یکی از سرویس ایمیل های اساسی است که به آسانی قابل استفاده است چون به اطلاعات شخصی نیاز ندارد.

کاربر تنها نیازمند یه نام کاربری و کلمه عبوراست تا براحتی به آن دسترسی داشته باشد. برخی ویژگی ها مانند جمع آوری ایمیل و رمز گذاری چندین وسیله جزء خدماتی است که کاربر باید بایت ان هزینه پرداخت کند. ولی نسخه رایگان ایمیل نیز حالت رمزگذاری دارد که برای حفاظت از اطلاعات کاربران اهمیت بسیاری دارد. پروتن میل به محض دریافت ایمیل و باز شدن ان به صورت خودکار آن را کد گذاری می‌کند.

برای حفاظت بیشتر ایمیل ها، پروتن میل، فرایند محافظت پسورد دارد. هرچند این سرویس به کاربر اجازه بازیابی کلمه عبور در صورت فراموش کردن کلمه عبور قدیمی را می‌دهد ولی اجازه دسترسی به ایمیل ها و پیام های قبلی را نمی‌دهد. و این به معنای از دست دادن ایمیل های دریافتی قبل از بازیابی رمز خواهد بود. پروتن میل به کاربر اجازه پیوست چندین فایل همزمان با دریافت پیام را می‌دهد و ظرفیت آن 25MB می‌باشد. زمانی که کاربر فایلی را ضمیمه می‌کند امکان مرور آن بدون دانلود مجدد و باز کردن آن وجود ندارد. کاربر تنها 500 مگابایت فضا در جعبه ورودی دارد که برای نگهداری 1200 پیام کافی است.

 

محاسن پروتون میل

کدگذاری پیام‌های خروجی – راه اندازی آسان

 

معایب پروتون میل

در صورت بازیابی گذرواژه قابلیت دسترسی به ایمیل‌های قبلی از بین می‌رود – میزان محدود صندوق ورودی

 

پروتن میل : یکی از سرویس های اصلی است که اگر کاربر نیازمند به حساب ایمیل یکبار مصرف جهت اشتراک اینترنتی و یا دسترسی به وبسایت بازی یا خرید آنلاین باشد انتخاب خوبی خواهد بود.

طی بررسی هاس صورت گرفته پروتن نیز جزء یکی از بهترین سرویس ایمیل های رایگان است. هرچند به گستردگی جیمیل نیست ولی جزء یکی از بهترین سرویس ایمیل های رایگان است. و برای ایجاد حساب ایمیل یک بار مصرف بسیار مناسب است. همچنین در صورتی که کاربر نیازمند به رمز گذاری ایمیل دارد این سرویس بسیار مناسبی است. تنظیم و ایجاد حساب ایمیل پروتن بسیار آسان است زیرا نیاز به اطلاعات شخصی نیست و تنها انتخاب کلمه کاربری و کلمه عبور کافیست. این حساب کاربری ایمیل چندان گسترده ای نیست ولی می‌تواند ایمیل‌های ناخواسته را اسپم کرد و یا به پوشه سطل زباله ارسال کرد. هر چند برای فعال کردن این قابلیت، کاربر باید ارسال کننده را انتخاب کند تا ایمیل به پوشه اسپم هدایت شود.
کاربر می‌تواند با انتخاب چگونگی قالب ویندوز خود حساب کاربری خود را سفارشی تنظیم کند. کاربر می‌تواند تم را دانلود کند اما باید کمی توجه کرد که با پروتن میل سازگار باشد و با زبان HTML سازگار شود.

کاربر می‌تواند انتخاب کند که پنجره پاپ آپ را مشاهده کند و یا مشاهده نکند. و قسمت مشاهده گفتگو به کاربر اجازه می‌دهد که تمام پیام‌های یک مخاطب را به صورت پیوسته مشاهده کند. شایان ذکر است که این سرویس ایمیل توانایی ایجاد حساب نام مستعار، پشتیبانی IMPA و تجمع ایمیل ها هم دارد (چندین حساب ایمیل را می‌توان در صندوق ورودی پروتن مشاهده کرد.) که تنها در صورت پرداخت هزینه آن قابل دسترس می‌باشد.

محدودیت اندازه فایل های پیوست 25MB است و برای مشاهده و دانلود فایل های پیوست مشکلی وجود ندارد. و در حین بارگذاری فایل سرعت بالایی دارد. برای مشاهده فایل های بارگذاری شده کاربر باید آنها را مجددا دانلود و باز کند در غیر این صورت بازنگری آن ممکن نیست.

پروتن میل به صورت خودکار اطلاعات مخاطبین را به پوشه نشانی‌های ایمیل اضافه می‌کند.کاربر می‌تواند مخاطبین را از برنامه های دیگر اضافه کند، ولی این سرویس لینک مستقیم برای انتقال مخاطبین از شبکه های اجتماعی یا سایر حساب های کاربری ندارد و به جای آن کاربر می‌تواند از فرمت VCF و یا CSV برای انتقال اطلاعات استفاده کند.

کاربر در سرویس پروتن میل می‌تواند پیام ها را یه صورت ایمن و کدگذاری شده ارسال و دریافت که این یکی از مزیت های استفاده از پروتن میل است. طبق قانون HIPAA و قوانین خصوصی، اگر کاربر به طور منظم از اطلاعات محرمانه استفاده می‌کند این ویژگی بسیار مهمی محسوب می شود.

تاسفانه به خاطر سیستم امنیتی این سرویس در صورتی که کاربر کامه عبور خود را فراموش و سپس بازیابی کند پروتن میل دسترسی کاربر به ایمیل هایی که قبلا در صندوق ورودی ذخیره شده است را محدود خواهد کرد و راهی برای دسترسی مجدد به آن وجود نخواهد داشت.

طی بررسی های صورت گرفته برای دانلود در نسخه موبایل و حساب کاربری از روی وبسایت، در بیشتر موارد دسترسی بدون مشکل انجام می‌شود ولی برخی موارد اشکال در دانلود فایل عکس مشاهده می‌شود و نیز در نسخه موبایلی مشاهده تنها یک به یک عکسهای فایل پیوست وجود دارد و امکان مشاهده چند فایل به یکدیگر به طور همزمان وجود ندارد.

 

چکیده
در صورت نیاز کاربر به حساب کاربری ایمیل یک بار مصرف و یا خرید اینترنتی پروتن میل گزینه بسیار مناسبی است.
این سرویس ایمیل رایگان عملکردهای زیادی دارد و برای آپلود و بارگذاری فایل های بسار سریع است و تا 25MB ظرفیت دارد. نکته قابل توجه در مورد فراموش کردن کلمه عبور است که در صورت بازیابی کلمه عبور دسترسی به ایمیل های قبلی امکان پذیر نمی باشد.

 

 

پیمایش به بالا