پارامترها

بررسی مشخصات iPhone 13 Pro Max

آیفون 13 پرو مکس

چرا آیفون 13 پرو مکس اپل بهتر از میانگین است؟

✅قدرت باتری
4373 میلی آمپر در مقابل 3623 میلی آمپر
توان باتری یا ظرفیت باتری نشان دهنده مقدار انرژی الکتریکی است که یک باتری می تواند ذخیره کند. قدرت بیشتر باتری می تواند نشانه ای از عمر باتری بیشتر باشد.

✅تراکم پیکسلی
458 اینج در مقابل 351.4 اینچ
تراکم پیکسلی اندازه گیری وضوح صفحه نمایش است که به صورت تعداد پیکسل در هر اینچ (PPI) روی صفحه نمایش بیان می شود. تراکم پیکسلی بالاتر به وضوح و وضوح بیشتر برای تصاویر ارائه شده بر روی صفحه نمایش ترجمه می شود و در نتیجه کیفیت تجربه مشاهده را بهبود می بخشد.

✅رم
6گیگابایت در مقابل 4.43 گیگابایت
حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) شکلی از حافظه فرار است که برای ذخیره داده های کاری و کد ماشین در حال استفاده استفاده می شود. این یک حافظه مجازی موقت با دسترسی سریع است که می تواند به هر ترتیبی خوانده و تغییر کند، بنابراین پردازش سریع داده ها را امکان پذیر می کند.

✅وضوح
1284*2778پیکسل در مقابل 1.86 مگابایت
رزولوشن یک شاخص ضروری برای کیفیت تصویر صفحه نمایش است که نشان دهنده حداکثر مقدار پیکسلی است که می تواند روی صفحه نمایش داده شود. وضوح به عنوان یک مقدار ترکیبی، متشکل از پیکسل های افقی و عمودی داده می شود.

✅سرعت CPU
23.2 گیگاهرتز و 42 گیگاهرتز در مقابل 33.21گیگاهرتز
سرعت CPU نشان می دهد که با در نظر گرفتن تمام هسته ها (واحدهای پردازشی) یک CPU، چند سیکل پردازش در ثانیه را می توان اجرا کرد. با اضافه کردن نرخ کلاک هر هسته یا در مورد پردازنده های چند هسته ای که از ریزمعماری های مختلف استفاده می کنند، هر گروه از هسته ها محاسبه می شود.

✅مگاپیکسل (دوربین اصلی)
12مگاپیکسل و 12مگاپیکسل و 12مگاپیکسل در مقابل 33.21 مگاپیکسل
تعداد مگاپیکسل وضوح تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی را تعیین می کند. تعداد مگاپیکسل بالاتر به این معنی است که دوربین می تواند جزئیات بیشتری را ثبت کند. با این حال، تعداد مگاپیکسل تنها عنصر مهمی نیست که کیفیت یک تصویر را تعیین می کند.

✅اندازه صفحه نمایش
6.7در مقابل 5.83
هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد، تجربه کاربری بهتری خواهد داشت.

✅مگاپیکسل (دوربین جلو)
12مگاچیکسل در مقابل11.11مگاپیکسل
تعداد مگاپیکسل وضوح تصاویر گرفته شده با دوربین جلو را تعیین می کند. تعداد مگاپیکسل بالاتر به این معنی است که دوربین جلو می تواند جزئیات بیشتری را ثبت کند، که عاملی ضروری برای گرفتن عکس های سلفی با وضوح بالا است.

امکانات

✅کیفیت ساخت 9.1/10

✅کیفیت نمایش9.1/10

✅عمر باتری 8.7/10

✅عکاسی 9.3/10

✅کارایی 9.3/10

ضخامت آیفون 13 پرو مکس

طرح

1.وزن 240گرم
ما وزن کمتر را بهتر در نظر می گیریم زیرا وسایل سبک تر برای حمل راحت تر هستند. وزن کمتر نیز مزیتی برای لوازم خانگی است، زیرا حمل و نقل را آسان می کند و برای بسیاری از انواع دیگر محصولات.

خرید iPhone 13 Pro Max 128 GBبا تخفیف و 18 ماه گارانتی

2-ضخامت 7.65 میلی متر
ضخامت (یا عمق) محصول.

3-عرض 78.1 میلی متر
عرض نشان دهنده بعد افقی محصول است.

4-ارتفاع160.8 میلی متر
ارتفاع نشان دهنده بعد عمودی محصول است.

5-مهر و موم شده در برابر آب و هوا (ضد پاشش)
ایفون13پرومکس✅
این دستگاه با مهر و موم اضافی محافظت می شود تا از خرابی های ناشی از گرد و غبار، قطرات باران و پاشش آب جلوگیری شود.

6-رتبه بندی حفاظت از ورود (IP). IP68
شماره اول رتبه IP به محافظت در برابر گرد و غبار اشاره دارد، در حالی که عدد دوم به محافظت در برابر مایعات اشاره دارد. به عنوان مثال. عدد اول 6 نشان می دهد که دستگاه کاملاً ضد گرد و غبار است و عدد دوم 7 نشان می دهد که دستگاه می تواند در برابر غوطه ور شدن کامل در آب مقاومت کند.

7-درجه عمق ضد آب 6متر
درجه عمق ضد آب نشان می دهد که دستگاه تا چه حد در برابر نفوذ آب و فشار آب محافظت می شود. دستگاه هایی که می توانند فشار آب بیشتری را تحمل کنند برای شنا یا غواصی بهتر هستند.

8- جلد 96.07 سانتی متر
حجم، مقدار فضای سه بعدی محصور شده توسط شاسی محصول یا به عبارت ساده تر، فضایی است که محصول اشغال می کند.

9- کمترین دمای عملیاتی بالقوه 0سانتی گراد
حداقل دمایی که دستگاه می تواند در حد مطلوب عمل کند.

10-حداکثر دمای عملیاتی 35سانتی گراد
حداکثر دمایی که دستگاه می تواند در حد مطلوب عمل کند.

11-ضد گرد و غبار و ضد آب است؟

این دستگاه ضد گرد و غبار و ضد آب است. دستگاه های مقاوم در برابر آب می توانند در برابر نفوذ آب مقاومت کنند، مانند جت های آب قدرتمند، اما در آب غوطه ور نشوند.

12-قابل تا زدن

حمل و نقل دستگاه های تاشو آسان تر است و فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال می کند.

13-دارای صفحه کلید فیزیکی QWERTY

به دلیل داشتن صفحه کلید سخت افزاری، پیام های متنی بسیار سریعتر می شوند.

طراحی آیفون 13 پرو مکس

نمایش دادن

1-اندازه صفحه نمایش 6.7
هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد، تجربه کاربری بهتری خواهد داشت.

2-دارای نمایشگر OLED یا AMOLED؟

نمایشگرهای OLED (Organic Light-Emitting Diode) از مواد آلی تشکیل شده اند که نور ساطع می کنند. نسبت کنتراست بالاتر و زاویه دید وسیع تری نسبت به LCD ها دارند. AMOLED و POLED انواع نمایشگرهای OLED هستند

3-دارای صفحه نمایش IPS

مورد IPS (In-Plane Switching)یک فناوری است که برای LCD ها استفاده می شود. این برای غلبه بر محدودیت های اصلی نمایشگرهای TFT نماتیک پیچ خورده معمولی طراحی شده است: زاویه دید محدود و تولید رنگ با کیفیت پایین. PLS (تغییر هواپیما به خط) نوعی صفحه نمایش IPS است که توسط سامسونگ ساخته شده است که روشنایی آن افزایش یافته و هزینه تولید کمتر است.

4-تراکم پیکسلی 45.8 اینچ
تراکم پیکسلی اندازه گیری وضوح صفحه نمایش است که به صورت تعداد پیکسل در هر اینچ (PPI) روی صفحه نمایش بیان می شود. تراکم پیکسلی بالاتر به وضوح و وضوح بیشتر برای تصاویر ارائه شده بر روی صفحه نمایش ترجمه می شود و در نتیجه کیفیت تجربه مشاهده را بهبود می بخشد.

5-وضوح :1284*2778
رزولوشن یک شاخص ضروری برای کیفیت تصویر صفحه نمایش است که نشان دهنده حداکثر مقدار پیکسلی است که می تواند روی صفحه نمایش داده شود. وضوح به عنوان یک مقدار ترکیبی، متشکل از پیکسل های افقی و عمودی داده می شود.

6-نرخ تجدید 120 هرتز
فرکانسی که در آن صفحه به روز می شود. فرکانس بالاتر منجر به سوسو زدن کمتر (صدای کمتر) و نمایش حرکت طبیعی بیشتر در صحنه های اکشن شدید می شود.

7-روشنایی1000نیت
نیت اندازه گیری نوری است که نمایشگر ساطع می کند، برابر با یک کاندلا در هر متر مربع. نمایشگرهای روشن تر تضمین می کنند که محتویات صفحه نمایش به راحتی قابل خواندن هستند، حتی در شرایط آفتابی.

8-دارای شیشه های مارک دار مقاوم در برابر آسیب؟

شیشه های مقاوم در برابر آسیب (مانند شیشه کورنینگ گوریلا گلس یا شیشه دراگونتریل آساهی) نازک، سبک وزن هستند و می توانند سطوح بالایی از نیرو را تحمل کنند.

9-نسخه گوریلا گلس
ناشناس. با پیشنهاد یک مقدار به ما کمک کنید.
گوریلا گلس یکی از محبوب ترین برندهای شیشه تقویت شده شیمیایی است که توسط شرکت کورنینگ تولید می شود. چندین نسخه توسعه یافته است که نسخه های جدیدتر بادوام تر هستند و مقاومت بیشتری در برابر آسیب ایجاد می کنند.

10-دارای نمایشگر مجهز به HDR10

این نمایشگر از HDR10 پشتیبانی می کند که یک فناوری ویدیویی HDR (محدوده دینامیکی بالا) است. در مقایسه با ویدیوی استاندارد محدوده دینامیکی (SDR)، ویدیوی HDR10 کنتراست و عمق رنگ بیشتری دارد و در نتیجه تصاویر واقعی تری ارائه می دهد.

11-دارای نمایشگر فعال برای HDR10+؟

این نمایشگر از HDR10+ پشتیبانی می‌کند که نسخه بهبودیافته فناوری ویدیوی HDR10 است. HDR10+ از ابرداده‌های پویا استفاده می‌کند تا هر فریم بتواند تنظیمات خاص خود را برای کنتراست، روشنایی و رنگ‌ها داشته باشد که منجر به تصاویر واقعی می‌شود.

12-نمایشگر همیشه روشن؟

کاربر می تواند اطلاعاتی مانند تاریخ، زمان و اعلان ها را حتی زمانی که صفحه نمایش خاموش است، ببیند. عملکرد را می توان فعال یا غیرفعال کرد.

13-دارای نمایشگر با قابلیت Dolby Vision

این نمایشگر از Dolby Vision پشتیبانی می کند که یک فرمت HDR است که از عمق رنگ و روشنایی بیشتری نسبت به HDR10/HDR10+ پشتیبانی می کند. از ابرداده پویا استفاده می کند تا هر فریم بتواند تنظیمات خاص خود را برای کنتراست، روشنایی و رنگ ها داشته باشد که منجر به تصاویر واقعی می شود.

14-نسبت کنتراست:2000000:1
نسبت کنتراست فاصله بصری بین روشن‌ترین و تیره‌ترین رنگ‌هایی است که ممکن است روی نمایشگر بازتولید شوند. نسبت کنتراست بالا مورد نظر است که منجر به رنگ‌های تیره غنی‌تر و درجه‌بندی رنگ متمایزتر می‌شود

15-دارای صفحه نمایش شیشه ای یاقوت کبود؟

شیشه کریستال یاقوت کبود یک ماده بسیار بادوام است که از نظر سختی فقط الماس از آن پیشی می گیرد. نمایشگر کریستالی یاقوت کبود نسبت به شیشه های سخت شده مانند Corning Gorilla Glass قوی تر و مقاوم تر در برابر خش است.

16-دارای فورس تاچ/تاچ سه بعدی؟

دستگاه‌هایی که از فناوری فورس تاچ یا لمس سه‌بعدی استفاده می‌کنند به ضربه‌ها و فشارهای کاربر با بازخورد لمسی پاسخ می‌دهند و به کاربران اجازه می‌دهند تا اعمال مختلفی را بسته به نیروی ورودی انجام دهند.

17-دارای نمایشگر منحنی

یک صفحه منحنی طراحی شده است تا میدان دید کاربر را بهتر پر کند و به بیننده حس غوطه ور شدن در تصویر را بدهد. از آنجایی که چشمان ما دارای انحنای طبیعی هستند، این نمایشگرها می توانند به کاهش فشار چشم نیز کمک کنند.

18-دارای صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی

صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی کنتراست بالایی را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد در زیر نور مستقیم خورشید بدون نیاز به انرژی زیاد مطالعه کنند.

19-دارای صفحه نمایش لمسی

با فشار دادن انگشتان روی صفحه نمایش به راحتی می توانید با دستگاه کار کنید.

20-نمایش سه بعدی

این دستگاه می تواند تصاویر سه بعدی را بدون نیاز به استفاده از عینک مخصوص نمایش دهد. ساختار ویژه نمایشگر به بینندگان اجازه می دهد تا با تنظیم موقعیت تصویر متناسب با دیدگاه کاربر، حس عمق تصویر را دریافت کنند.

21-دارای صفحه نمایش ثانویه

یک صفحه نمایش ثانویه مکمل صفحه اصلی است و تجربه کاربری پیشرفته و بهبود یافته ای را ارائه می دهد.

کارآیی آیفون 13 پرو مکس

کارایی

1-حافظه داخلی:1000گیگابایت

2-رم:6گیگابایت

3-امتیاز بنچمارک AnTuTu:
854218
مورد AnTuTu یکی از مهم ترین بنچمارک ها برای دستگاه های اندرویدی است. این امتیاز عملکرد کلی یک دستگاه را با جمع‌بندی نتایج آزمایش‌های فردی با پارامترهای مختلف، مانند سرعت RAM، عملکرد CPU، عملکرد گرافیکی دوبعدی و سه بعدی منعکس می‌کند.

4-معیار 3DMark Wild Life:
9541
معیارWild Life یک معیار بین پلتفرمی است که توسط 3DMark توسعه یافته است که عملکرد گرافیکی یک دستگاه را آزمایش می کند (با استفاده از Vulkan API در Android/Windows و Metal API در iOS). منبع: 3DMark.

5-معیار 3DMark Wild Life نامحدود:11613
معیارWild Life یک معیار بین پلتفرمی است که توسط 3DMark توسعه یافته است که عملکرد گرافیکی یک دستگاه را آزمایش می کند (با استفاده از Vulkan API در Android/Windows و Metal API در iOS). نسخه نامحدود خارج از صفحه نمایش اجرا می شود تا عواملی مانند وضوح نمایشگر روی امتیاز تأثیر نگذارند. منبع: 3DMark.

6-معیار 3DMark Wild Life Extreme
3005
معیارWild Life یک معیار بین پلتفرمی است که توسط 3DMark توسعه یافته است که عملکرد گرافیکی یک دستگاه را آزمایش می کند (با استفاده از Vulkan API در Android/Windows و Metal API در iOS). نسخه Extreme از نظر گرافیکی بسیار بیشتر از معیار استاندارد Wild Life است. منبع: 3DMark

دوربین آیفون 13 پرو مکس

امکانات

1-دارای پشتیبانی 5G

2-سرعت دانلود:7500 مگابایت بر ثانیه

3-سرعت بارگذاری: 3000 مگابایت بر ثانیه

4-دارای USB Type-C

موردUSB Type-C دارای جهت و جهت کابل برگشت پذیر است.

5-نسخه USBچیست؟2

6-دارای NFC

معیارNFC (ارتباطات میدان نزدیک) به دستگاه امکان می دهد تراکنش های بی سیم ساده مانند پرداخت های موبایلی را انجام دهد. توجه: این ویژگی ممکن است در همه بازارها موجود نباشد.

7-پشتیبانی از Wi-Fi 6 (802.11ax):

موردWi-Fi 6 که در سال 2019 منتشر شد، بر اساس استاندارد IEEE 802.11ax LAN بی سیم است. طراحی شده برای کار در تمام باندهای فرکانسی بین 1 تا 6 گیگاهرتز، نرخ داده بالاتر و تأخیر کمتری را در مقایسه با فناوری‌های Wi-Fi قبلی ارائه می‌دهد.

8-پشتیبانی از Wi-Fi 5 (802.11ac):

بی سیم 802.11ac در محدوده فرکانس 5 گیگاهرتز کار می کند. نرخ انتقال بالاتر، قابلیت اطمینان بهبود یافته و مصرف برق بهبود یافته را ارائه می دهد. مزایایی را برای بازی و پخش ویدیو HD ارائه می دهد.

9-دارای اسکنر اثر انگشت؟

10-دارای ژیروسکوپ؟

پیمایش به بالا