پارامترها

صفر تا صد گوشی A54 5G سامسونگ

گوشی A54 سامسونگ

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

در گوشی A54 یکپارچگی زبان طراحی گلکسی در میان خط تولید در حال تشدید است. نه تنها S23 و +S23 مانند Ultra بازسازی شده اند، بلکه اعضای سری A هم اکنون از همان آرایش دوربین استفاده می کنند.

سه لنز دوربین مجزا که هر یک در حلقه‌ای براق پیچیده شده‌اند، نزدیک به 2 میلی‌متر بیرون می‌آیند.

در حالی که طراحی لنز شبیه به پرچمداران ساخته شده است، پنل پشتی کاملا شبیه آنها نیست. برای مثال، این براق است. این برخلاف روکش مات‌شده خانواده S23 است، اما از زیبایی‌شناسی مات سری A نسبت به دو نسل قبلی فاصله می‌گیرد.

همین جا باید به رتبه IP67 گلکسی A54 اشاره کنیم. مقاومت در برابر گرد و غبار و آب در میان رده ها هنوز بسیار نادر است، بنابراین ارزش آن را در تلفن هایی که این ویژگی را دارند، چند برابر می کند.

گوشی گلکسی A54 دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی OLED است که با حاشیه سیاه رنگی بیشتر از حد انتظار، احاطه شده است. به جز قسمت پایینی که کمی ضخیم‌تر است، ضخامتی یکنواخت در امتداد سه لبه دیگر دارد.

ورق کاملاً مسطح گوریلا گلس 5 نیز حال و هوای مشابهی را ایجاد می کند. به عبارت دیگر، A54 بسیار شبیه به S23 یا +S23 به نظر می رسد.

چیزی که در آیفون پیدا نمی‌کنید، اما گلکسی A54 دارد، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است.

یک پیشرفت جدید، حرکت از 20:9 به 19.5:9 برای نمایشگر است. از این نظر، همگرایی به ظاهر منطقی بین سری S و A ادامه دارد. با این حال، ماندن در قلمرو A، به این معنی است که A54 نه تنها سنگین‌تر از A53 است، بلکه نزدیک به 3 میلی متر عریض‌تر هم است.

گوشی A54 سامسونگ
گوشی A54 سامسونگ

رابط کاربری، کارآیی

اندروید 13 و One UI 5.1 ترکیب خوبی هستند

گوشی A54 دارای اندروید 13 است که با رابط کاربری One UI سامسونگ نسخه 5.1 تقویت شده است. سامسونگ تضمین کرده است که حداکثر 4 سال ارتقاء سیستم عامل و 5 سال وصله های امنیتی را برای این گوشی فراهم کند.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر احتمالاً روش اصلی باز کردن قفل برای بیشتر افراد خواهد بود، اما همچنان می‌توانید به جای آن یا در کنار آن از قفل با چهره استفاده کنید. استفاده از قفل چهره می‌تواند راحت‌تر باشد، اما امنیت کمتری دارد زیرا فقط از دوربین سلفی استفاده می‌کند.

حالت‌ها و کارهای روزمره، ویژگی مشابه با فوکوس اپل، در ساخت هسته گوشی A54 5G نیز وجود دارد. می‌توانید بر اساس کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید، حالتی را انتخاب کنید و اقدامات خاصی را انجام دهید، پروفایل‌های صدا، تنظیمات نمایشگر، اعلان‌ها و غیره را تغییر دهید.

از ویژگی‌های انحصاری آشنای سامسونگ می‌توان به پنل‌های Edge اشاره کرد. پنل‌هایی که با کشیدن انگشت از کنار به داخل نمایش داده می‌شوند و ابزارها و میانبرهایی را برای برنامه‌ها و مخاطبین فراهم می‌کنند. یک برنامه گالری داخلی و یک فایل منیجر اختصاصی و همچنین مرورگر وب اینترنت سامسونگ وجود دارد.

گوشی A54 سامسونگ

عملکرد و معیارها

یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های گلکسی A54، چیپست آن است. اگزینوس 1380 داخلی سامسونگ که بر اساس فرآیند 5 نانومتری تولید می‌شود، در مقایسه با اگزینوس 1280 که A53 را تامین می‌کرد، دارای CPU و GPU قوی‌تر است.

بنابراین CPU در اینجا دارای آرایش دو خوشه‌ای با هسته‌های 4x Cortex-A78 با سرعت حداکثر 2.4 گیگاهرتز و 4x Cortex-A55 با سرعت حداکثر 2.0 گیگاهرتز است. CPU E1280 دارای انواع هسته‌های مشابه است، با فرکانس‌های یکسان، فقط یک راه‌اندازی 2+6 است.

پردازنده گرافیکی که بخشی از E1380 است، Mali-G68 MP5 است. این یک مگاپیکسل بیشتر از پردازنده گرافیکی A1280 است که نشان دهنده هسته اضافی است.

پیکربندی حافظه از 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم شروع می شود و به 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم می رسد.

گوشی A54 سامسونگ

دوربین های گوشی A54

گوشی A54 با سیستم دوربینی مشابه مدل قبلی عرضه می‌شود، هر چند تغییراتی در اینجا و آنجا وجود دارد. دوربین اصلی این بار یک واحد 50 مگاپیکسلی جدید است و دوربین عمق 5 مگاپیکسلی از بین رفته است، در حالی که به نظر می رسد دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و “ماکرو” 5 مگاپیکسلی جایگزین شده اند.

برنامه دوربین همان برنامه‌ای است که این روزها در هر گوشی سامسونگ پیدا می‌کنید، وقتی صحبت از عملکرد اولیه می‌شود. کشیدن انگشت های عمودی در هر جهت بین دوربین های جلو و عقب جابجا می شود. کشیدن انگشت به چپ و راست بین تمام حالت‌های موجود جابجا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره یاب وجود دارد. حالت ماکرو در گزینه «بیشتر» است.

یک حالت حرفه ای برای دوربین اصلی نیز وجود دارد و به شما امکان می دهد نوردهی (ISO، سرعت شاتر، جبران)، تنظیم تعادل رنگ سفید یا فوکوس دستی را تغییر دهید.

نماد تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد و به شما امکان کنترل برخی از مواردی را می دهد که یک بار تنظیم کرده اید و فراموش می کنید (خطوط شبکه، برچسب گذاری جغرافیایی، فرمت فایل). از آنجایی که گزینه‌ها در مجموع زیاد نیستند، صفحه‌های تنظیمات جداگانه برای عکس‌ها و ویدیوها دریافت نمی‌کنید. همچنین می توانید Scene Optimizer را روشن و خاموش کنید.

گوشی A54 سامسونگ

کیفیت عکس در روز

دوربین اصلی جدید گلکسی A54 عکس های بسیار خوبی از نور روز می گیرد. رنگ‌های شاد و پر جنب و جوش و تراز سفیدی دقیق، کنتراست بالا و همچنین دامنه دینامیکی گسترده را دریافت می‌کنیم. به طور کلی، این ارائه به طرز چشمگیری محدودتر از A53 است، اما سامسونگ این بار در این مورد کسل کننده اشتباه نکرد و عکس ها همچنان گویا هستند. جزئیات نیز عالی است، و با سطوح معقولی از وضوح ارائه شده است، بنابراین بیش از حد مصنوعی به نظر نمی رسد.

تنظیم 2x در انتخابگر زوم، عکس‌های بسیار قابل استفاده را ارائه می دهد. این عکس‌ها در واقع از نظر جزئیات، در مرکز تصاویر 50 مگاپیکسلی با رزولوشن کامل هستند، اگرچه تفاوت‌های جزئی در پردازش رنگ قابل مشاهده است.

گوشی A54 سامسونگ

کیفیت عکس در نور کم

دوربین اصلی سامسونگ A54 به نوعی رفتار حالت شبانه خودکار دارد، اگرچه نحوه ارتباط آن با شما کاملاً منطقی نیست. فقط در صحنه‌های تاریک خاص، نماد هلال ظاهر می‌شود، که نشان می‌دهد حالت شب خودکار شروع شده است.

اما در واقعیت، عکس‌های گرفته‌شده در حالت روز (با روشن شدن خودکار شب، اما بدون ظاهر شدن هلال) تفاوت‌های کمی با همتای خود در حالت شب ندارند، که نشان می‌دهد برخی از عملکردهای حالت شب به طور پیش‌فرض در حال انجام هستند.

هنگامی که در سطح زوم 2 برابر هستید، بار دیگر تفاوت بین حالت عکس و حالت شب بسیار کم است. شارپنینگ در حالت شب کمی بالاتر شماره گیری می شود و این اساساً تنها ملاحظات ممکن است که بر روی حالت استفاده تأثیر می گذارد. در هر صورت، می‌توانید انتظار نتایج بسیار خوبی با سطوح جزئیات قابل‌اعتماد داشته باشید.

گوشی A54 سامسونگ

عکاسی سلفی

سلفی‌های گلکسی A54 با رزولوشن 12 مگاپیکسل در حالت عریض که میدان دید اصلی دوربین را پوشش می‌دهد، منتشر می‌شود، اگرچه حالت برش نیز طبق معمول وجود دارد، در این حالت شما عکس‌های 8 مگاپیکسلی دریافت می‌کنید.

عکس های معمولی 12 مگاپیکسلی عالی هستند. آنها جزئیات بسیار خوبی دارند که به روشی بسیار طبیعی ارائه شده است. رنگ‌ها دقیق هستند.

گوشی A54 سامسونگ

ضبط ویدیو در گوشی A54

سامسونگ گلکسی A54 با هر دو دوربین عقب تا 4K30 ویدیو ضبط می‌کند و در صورت تمایل به نرخ فریم بالا، کیفیت 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه نیز در دوربین اصلی موجود است. با این حال، تثبیت‌کننده فقط تا 1080p 30 فریم در ثانیه در دسترس است. کدک پیش‌فرض h.264 است، اما اگر ترجیح می‌دهید در فضا صرفه‌جویی کنید، باید h.265 را فعال کنید.

ویدیوهای نور روز از دوربین اصلی A54 به درستی عالی هستند. جزئیات زیادی در کلیپ‌های 4K (نرخ بیت 47 مگابیت بر ثانیه) وجود دارد و به روشی کاملاً طبیعی ارائه می‌شود، در حالی که نویز وجود ندارد. کنتراست عالی است، محدوده دینامیکی بسیار خوب است، و رنگ ها هم از نظر تعادل رنگ سفید و هم از نظر اشباع درست هستند.

تثبیت‌سازی ممکن است در ضبط 4K در دسترس نباشد، اما چیزی که هنگام فیلم‌برداری 1080p دریافت می‌کنید بسیار عالی است. A54 لرزش راه رفتن را به خوبی در هر دو 0.6 و 1 برابر حذف می کند.

فیلمبرداری در نور کم جایی است که عملکرد A54 عقب افتاده است. نتایج دوربین اصلی جزئیات خوبی در مناطقی با نور متوسط ​​دارد، اما هایلایت ها بسیار خشن هستند و رنگ ها کمی شسته می شوند.

گوشی A54 سامسونگ

جدول مشخصات گوشی A54

شبکهGSM/HSPA/LTE/5G
مشخصات بدنه
بلندا158٫2 میلیمتر
پهنا76٫6 میلیمتر
ضخامت8٫2 میلیمتر
وزن202 گرم
جنس بدنهپلاستیک
سیم کارت
تعداد سیم کارتدو سیم کارت
نوع سیم کارتNano-SIM
مقاومت‌ها
محافظ صفحه نمایشGorilla Glass 5
رتبه IPIP67
عمق آزمایش1 متر
زمان آزمایش30 دقیقه
مقاومت در برابر آببله
مقاومت در برابر گرد و خاکبله
صفحه نمایش
نوع صفحه نمایشSuper AMOLED
نرخ بازنشانی120Hz
پشتیبانی از HDR10+بله
روشنایی صفحه نمایش1000 نیت
اندازه صفحه نمایش6٫4 اینچ
رزولوشن1080*2340 پیکسل
نسبت صفحه نمایش19٫5:9
چگالی پیکسل (تراکم پیکسلی)403ppi
سیستم عامل
نوع سیستم عاملAndroid 13
رابط کاربریOne UI 5٫1
سخت‌افزار
چیپستExynos 1380 (5nm)
تعداد هسته پردازندههشت هسته ای
سرعت پردازنده4×2.4 GHz Cortex-A78 & 4×2.0 GHz Cortex-A55
کارت گرافیکMali-G68 MP5
حافظه ها
شکاف حافظه خارجیدارد
حافظه داخلی128 و 256 گیگ
حافظه رم4 و 6 و 8 گیگ
دوربین اصلی
تعداد لنز3 عدد
مگا پیکسل50 و 12 و 5 مگاپیکسل
پشتیبانی از HDRبله
پشتیبانی از پانورامابله
پشتیبانی از 4Kبله
دوربین جلو
مگا پیکسل32 مگاپیکسل
پشتیبانی از 4Kبله
بلندگو
استریو استبله
پشتیبانی از جک 3٫5خیر
اتصال ها
وای فای802٫11 + WIFI Direct
نسخه بلوتوث5٫3
GPSدارد
NFCدارد
رادیوندارد
نسخه USBType-C 2٫0
حسگرها
اثر انگشتدارد
شتاب سنجدارد
ژیروسکوپدارد
قطب نمادارد
فشارسنجدارد
مجاورتدارد
باتری
نوع باتریLi-Po
ظرفیت باتری5000 میلی آمپر
باتری قابل تعویضندارد
آزمایش‌ها
AnTuTU506678
GeekBench2797
GFXBench25fps
گوشی A54 سامسونگ
گوشی A54 سامسونگ
گوشی A54 سامسونگ
گوشی A54 سامسونگ
گوشی A54 سامسونگ
پیمایش به بالا