پارامترها

گوشی شیائومی نوت 11 – مشخصات و آزمایشات

گوشی شیائومی نوت 11

مقدمه

گوشی شیائومی نوت 11 در تاریخ 6 بهمن 1400 معرفی گردید. گوشی Redmi Note 11 بین المللی چند پیشرفت قابل توجه نسبت به نسخه قبلی خود، Redmi Note 10، دارد.

شبکهGSM/HSPA/LTE/5G
مشخصات بدنه
بلندا (میلیمتر)159٫9
پهنا (میلیمتر)73٫9
ضخامت (میلیمتر)8٫1
وزن (گرم)179
جنس بدنهپلاستیک و شیشه
سیم کارت
تعداد سیم کارتدو سیم کارت
نوع سیم کارتNano-SIM
مقاومت‌ها
محافظ صفحه نمایشCorning Gorilla Glass 3
رتبه IP53
عمق آزمایش
زمان آزمایش
مقاومت در برابر آب
مقاومت در برابر گرد و خاک
صفحه نمایش
نوع صفحه نمایشAMOLED
نرخ بازنشانی (Hz)90
پشتیبانی از HDR10+
روشنایی صفحه نمایش (نیت)1000
اندازه صفحه نمایش (اینچ)6٫43
رزولوشن (پیکسل)1080*2400
نسبت صفحه نمایش۲۰:۰۹:۰۰
چگالی پیکسل (تراکم پیکسلی)409
سیستم عامل
نوع سیستم عاملAndroid 11 قابل ارتقاء به 13
رابط کاربریMIUI 14
سخت‌افزار
چیپستQualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G (6 nm)
تعداد هسته پردازندههشت هسته ای
سرعت پردازنده4×2.4 GHz Kryo 265 Gold & 4×1.9 GHz Kryo 265 Silver
کارت گرافیکAdreno 610
حافظه ها
شکاف حافظه خارجیدارد
حافظه داخلی (گیگ)64 , 128
حافظه رم (گیگ)4 و 6
دوربین اصلی
تعداد لنز4 عدد
مگا پیکسل50 و 8 و 2 و 2
پشتیبانی از HDRبله
پشتیبانی از پانورامابله
پشتیبانی از 4Kخیر
دوربین جلو
مگا پیکسل13
پشتیبانی از 4K
بلندگو
استریو استبله
پشتیبانی از جک 3٫5بله
اتصال ها
وای فای802٫11 + WIFI Direct
نسخه بلوتوث5
GPSدارد
NFCدارد
رادیودارد
نسخه USBType-C 2٫0
حسگرها
اثر انگشتدارد
شتاب سنجدارد
ژیروسکوپدارد
قطب نمادارد
فشارسنجندارد
مجاورتدارد
باتری
نوع باتریLi-Po
ظرفیت باتری5000 میلی آمپر
باتری قابل تعویضندارد
آزمایش‌ها
AnTuTU244526
GeekBench1662
GFXBench6٫8fps
گوشی شیائومی نوت 11

طراحی

گوشی ردمی نوت 11 ظاهری کاملاً قابل تشخیص دارد. شیائومی مدتی است که برای بسیاری از گوشی‌های خود طراحی جزیره‌ای دوربین برجسته انجام داده و به اندازه کافی خاص است که خاطره‌انگیز باشد. شیائومی نوت 11 نیز این ویژگی را دارد. همین امر در مورد ردمی نوت 11 اس که نمای بیرونی یکسانی دارد و ردمی نوت 11 پرو و ردمی نوت 11 پرو 5G نیز صدق می کند که کمی بزرگتر هستند اما از نظر طراحی یکسان هستند. الگوهای دایره‌ای در جزیره دوربین، طراحی منسجم و چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند.

همانطور که به طور کلی زبان طراحی فعلی شیائومی دوست‌داشتنی است، تشخیص بسیاری از گوشی های اخیر این شرکت در نگاه اول تقریبا غیرممکن شده است.

گوشی Redmi Note 11 ترکیبی زیبا از عناصر طراحی مربعی و گرد دارد. یک روند که سامسونگ نیز کاری مشابه را برای سری گلکسی S22 خود انجام داده است.

قاب میانی پلاستیکی روی گوشی با رنگ خاکستری ظاهری بسیار عالی و مات دارد. به نظر می رسد مات برای رنگ های سفید مرواریدی و آبی ستاره ای نیز معمول است.

تفاوت های عمده ای در طراحی جلو و پشت نیز وجود دارد. پنل پشتی آن هنوز کاملاً منحنی است.

روکش در اینجا نیز مات است و مستعد تجمع چربی و اثر انگشت است. این سطح کمی نرم و ابریشمی است که احتمالا به دلیل جنس شیشه AG است که از آن ساخته شده است.

سطح ابریشمی ردمی نوت 11 واقعا به چسبندگی کمک می کند.

سوراخ پانچ سلفی اندازه معقولی دارد، اگرچه دارای یک حلقه سیاه درونی و بیرونی با نقره ای برجسته در بین آن است که به نظر کمی زیاد است.

سطح شیشه ای جلو عمدتاً مسطح است، اگرچه همچنان در لبه های دور باریک می شود و به سمت قاب میانی پایین می رود، به جای اینکه به سمت بالا کشیده شود تا ظاهری حتی صاف تر داشته باشد. با این حال، سطح از نظر عملی بسیار مسطح است و چسبندگی آسان محافظ صفحه نمایش شیشه ای را امکان پذیر می کند.

کیفیت ساخت و مصالح

علیرغم اینکه گوشی شیائومی نوت 11 توانسته است ظاهری عالی برای قیمت مقرون به صرفه داشته باشد، هنوز هم باید استفاده از مواد خاص، به ویژه فلزات را تعدیل کند. در بیشتر موارد، از پلاستیک ساخته شده است. پلاستیک به دلیل برخی از ویژگی‌های آن تحسین شده است، زیرا این یک ماده بادوام و نسبتا سبک وزن است که مانند فلز یا شیشه فرو رفته یا خرد نمی‌شود.

جالب اینجاست که با وجود بودجه بسیار کم، شیائومی همچنان توانسته چیزی را که «ساندویچ شیشه‌ای» در ردمی نوت 11 می‌نامیم با پوشش شیشه‌ای جلو و عقب ارائه دهد. شیشه AG در پشت، با روکش نرم و ابریشمی و شیشه گوریلا گلس 3 در جلو. در حالی که گوریلا گلس 3 با جدیدترین و بهترین ارائه شده توسط Corning فاصله دارد، اما هنوز هم مقاومت خیره کننده ای در برابر خراش دارد.

گوشی شیائومی نوت 11 دارای رتبه IP53 است، که در دستگاه های هم رده خود عالی است.

به طور کلی، Redmi Note 11 بسیار خوب ساخته شده است. شاسی آن متراکم است و در عین حال سنگین نیست و 179 گرم است. اعتماد به نفس را القا می کند. هم از نظر طراحی و هم از نظر ساخت شایسته تحسین است.

گوشی شیائومی نوت 11

کنترل و اتصالات

ردمی نوت 11 به دلیل مجموعه ای بالاتر از حد متوسط از اتصالات و I / O نیز شایسته ستایش است. طرح کنترل کلی آن در بیشتر موارد استاندارد است و عالی کار می کند. دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست قرار دارند و به اندازه کافی روی قاب قرار دارند تا برای اکثر کاربران راحت باشد. هر دو دکمه احساس خوبی دارند، “کلیک” هستند و بازخورد لمسی زیادی را ارائه می دهند.

بالای Redmi Note 11 در واقع بسیار شلوغ است. فراتر از میکروفون ثانویه حذف نویز معمولی، یک جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز در خود جای داده است. شیائومی یکی از آخرین شرکت هایی است که هنوز اینفرارد را در برخی از تلفن های خود قرار داده است. در حالی که اکثر کاربران این کار را بی فایده می‌دانند، اما همچنان می‌تواند به عنوان جایگزین کنترل از راه دور برای هر تعداد از لوازم خانگی، نجات دهنده باشد.

یک گریل بلندگوی جذاب در قاب بالایی وجود دارد که احتمالا فریبنده است. شیائومی، ردمی نوت 11 را به عنوان «بلندگوی دوگانه استریو» تبلیغ می‌کند، اما نمی‌توانیم بگوییم که آیا واقعاً دو بلندگوی کاملاً متقارن در بالا و پایین وجود دارد که یکی دو برابر شدن به عنوان هدفون وجود دارد یا شیائومی از یک هدفون تقویت‌شده به عنوان کانال دوم استفاده می‌کند.

در کنار بلندگوی پایین، میکروفون اصلی و یک پورت USB Type-C قرار دارد. همانطور که انتظار می رود، دومی برای انتقال داده USB 2.0 سیمی است. همچنین از عملکرد USB Host پشتیبانی می کند. می تواند تا 33 وات شارژ را بپذیرد و از USB Power Delivery و Qualcomm Quick Charge 3 پشتیبانی می کند.

از نظر سنسورها، گوشی Redmi Note 11 دارای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و مجاورت است. با این حال، دومی یک “سنسور مجاورت مجازی AI” است که توسط آزمایشگاه‌های Elliptic ارائه شده است و به اندازه یک سنسور سخت‌افزاری سنتی دقیق نیست. یک سنسور نور نیز در نزدیکی سمت راست گوشی پنهان شده است. هیچ LED اعلان وجود ندارد، که امروزه به نوعی عادی است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش آشنا 6.43 اینچی AMOLED، اکنون با نرخ تازه سازی 90 هرتز یکی از پیشرفت‌های واضحی که شیائومی نوت 11 نسبت به نسخه قبلی خود ارائه می دهد. نسبت تصویر 20:9 و 409 ppi را حفظ کرده است. چیزی که امسال جدید است اضافه شدن نرخ رفرش 90 هرتز است.

یک گزینه جدید در منوی تنظیمات روشنایی به نام حالت Sunlight وجود دارد که تنها زمانی در دسترس است که روشنایی خودکار غیرفعال است. علیرغم آنچه از نام و توضیحات خام آن نشان می دهد، روشنایی اضافی پنهانی که نمایشگر قادر به انجام آن است را قفل نمی کند. در عوض، قرار است همراه با تنظیم دستی روشنایی استفاده شود و همچنان به نمایشگر اجازه می دهد در صورت نیاز، روشنایی را در نور روشن افزایش دهد.

گوشی شیائومی ردمی نوت 11 در مجموع دارای سه حالت رنگی Vivid، Saturated و Standard است. دو مورد اول فضای رنگی DCI-P3 را هدف قرار می دهند. هر دو حالت رنگ‌های مشابهی تولید می‌کنند، با Saturated حداکثر روشنایی کمی بالاتر و رنگ‌های اشباع‌تر را ارائه می‌دهد. هر دو حالت کمی سرد و خارج از جعبه تنظیم می شوند، اما می توانند از طریق کنترل نقطه سفید سفارشی تنظیم شده و گرم شوند.

اگر دقت رنگ همان چیزی است که به دنبال آن هستید و برایتان مهم نیست که با یک پالت «کدرتر» زندگی کنید، پس حالت استاندارد بهترین راه است. اساساً دقت رنگ sRGB را با نتایج deltaE به اندازه کافی پایین می‌آورد تا از نظر رنگ دقیق در نظر گرفته شود.

این گوشی دارای گواهینامه کامل Widevine L1 DRM است که دیدن آن عالی است. این بدان معنی است که می تواند با وضوح HD و بالاتر از سیستم عامل هایی مانند Netflix پخش شود. دومی با خوشحالی استریم های FullHD را برای اشباع کامل وضوح اصلی صفحه نمایش تلفن ارائه می دهد.

گوشی شیائومی نوت 11 با دو حالت نرخ به روز رسانی 90 هرتز و 60 هرتز عرضه می شود و در بیشتر موارد، این حالت ها مانند “ضامن های دقیق” عمل می کنند.

فعال کردن 90 هرتز اساساً باعث می شود که تلفن تقریباً در همه زمان ها با فرکانس 90 هرتز کار کند. هنوز مقداری منطق سوئیچینگ خودکار وجود دارد، اما در بیشتر موارد، نرخ تازه سازی اساسا قفل است، که لزوما چیز بدی نیست. با توجه به تجربه گذشته، تفاوت مصرف باتری بین 60 هرتز و 90 هرتز در یک پنل مدرن بسیار ناچیز است.

همانطور که گفتیم، هنوز مقداری منطق خودکار در حالت 90 هرتز وجود دارد. در بیشتر موارد، رابط کاربری اصلی و اکثر برنامه ها فقط با فرکانس 90 هرتز اجرا می شوند.

با این حال، اگر یک تصویر ثابت را برای مدت زمان کافی روی صفحه بگذارید، گاهی اوقات به طور خلاصه تا 60 هرتز کاهش می یابد. نرخ تازه‌سازی به‌طور طبیعی با لمس گوشی به 90 هرتز می‌رسد، اما این تنها چیزی نیست که باعث می‌شود پرش به عقب به‌خودی خود نیز انجام شود. در عمل، گوشی هنوز هم اکثریت زمان خود را صرف تازه سازی در فرکانس 90 هرتز می کند.

پخش ویدیوها احتمالاً مهم‌ترین راه‌انداز نرخ به‌روزرسانی خودکار است که روی گوشی ردمی نوت 11 پیاده‌سازی می‌شود و به‌طور منطقی کار می‌کند. هنگامی که سیستم‌عامل تشخیص داد که در حال پخش یک ویدیو هستید، چه محلی باشد و چه در غیر این صورت، به طور کلی نرخ تازه‌سازی آن را به 60 هرتز کاهش می‌دهد.

چیزی که ما دوست داریم شیائومی به آن رسیدگی کند، این واقعیت است که Google Chrome – مرورگر از پیش نصب شده پیش فرض همیشه در فرکانس 60 هرتز گیر کرده است. این یک مشکل است زیرا مرور به طور کلی می تواند از اسکرول و انیمیشن های نرم تر 90 هرتز بهره مند شود. حداقل هم فایرفاکس و هم مرورگر اینترنت سامسونگ که از فروشگاه Google Play امتحان کردیم، این مشکل را نداشتند و با سرعت 90 هرتز با رندر 90 فریم در ثانیه کار می کردند.

در حالی که در مورد برنامه های غیر گوگل پیشتر گفتیم، نتفلیکس همیشه با فرکانس 90 هرتز کار می کند. فیسبوک و اینستاگرام هم همینطور. در حالی که TikTok روی 60 هرتز گیر کرده است.

بازی در حالت 90 هرتز کمی پیچیده است. ما چند بازی را امتحان کردیم که می دانیم می توانند با فرکانس بالاتر از 60 هرتز و 60 فریم بر ثانیه اجرا شوند و در واقع اکثر آنها از نرخ به روز رسانی درست استفاده کردند و حتی مدیریت شدند.

گوشی شیائومی نوت 11

باتری شیائومی نوت 11

گوشی شیائومی نوت 11 با باتری بزرگ 5000 میلی آمپر عرضه می شود. اسنپدراگون 680 4G ممکن است از نظر عملکرد خیلی چشمگیر نباشد، اما حداقل از نظر کارایی باتری، احتمالاً به لطف فرآیند تولید مدرن و کارآمد 6 نانومتری خود، جایگاهی را به خود اختصاص داده است.

این گوشی دارای عمر باتری فوق‌العاده‌ای است و 126 ساعت امتیاز استقامت کلی را به دست آورده است. استندبای و شماره تماس آن به ویژه چشمگیر است. همین امر در مورد پخش ویدیو روی صفحه نیز صدق می کند. شیائومی ردمی نوت 11 یک دستگاه مصرف چند رسانه ای عالی است.

ردمی نوت 11 با یکی از شارژرهای 33W شیائومی عرضه می شود. شیائومی ادعا می کند که Redmi Note 11 می تواند در عرض یک ساعت به طور کامل شارژ شود.

در آزمایش ها این گوشی توانست در 30 دقیقه از 0% به 51% برسد و شارژ کامل در مجموع 78 دقیقه طول بکشد. برای یک دستگاه مقرون به صرفه خیلی ضعیف نیست.

کیفیت بلندگو

ردمی نوت 11 دارای تنظیمات “اسپیکر دوگانه استریو” است. حداقل، این چیزی است که شیائومی در وب سایت خود تبلیغ می کند. اگر چه این کمی مبهم است، زیرا به نوعی به این معنی است که دو بلندگوی متقارن و با اندازه کامل وجود دارد. با این حال، همه علائم در واقع به یک بلندگوی استریو هیبریدی در Redmi Note 10 و Redmi Note 10s اشاره دارد.

صرف نظر از تنظیمات سخت افزاری واقعی، عملکرد بلندگوها راضی کننده است. آنها به خوبی متعادل هستند و صدای بسیار بالایی دارند و در آزمایش ها امتیاز بسیار خوبی را به دست آورده اند و تقریباً امتیازی مشابه Redmi Note 11 Pro 5G دارند. بهبود خودکار Dolby Atmos در برنامه‌های رسانه‌ای مختلف مانند گالری، Mi Video، یوتیوب و غیره وجود دارد، بنابراین می‌توانید تجربه صدای بهتری را در آن‌ها انتظار داشته باشید.

MIUI 13 و اندروید 11

شیائومی ردمی نوت 11، را با جدیدترین نسخه MIUI 13 راه اندازی می کند. بسیاری از ویژگی‌های جدید MIUI در زیر کاپوت قرار دارند، اگرچه باید تجربه‌ای روان‌تر، هوشمندتر و ایمن‌تر را ایجاد کنند. به نظر می رسد ردمی نوت 11 دارای چند ویژگی است که اینجا و آنجا در مدل های پرو وجود ندارد.

این نسخه از MIUI 13 مبتنی بر اندروید 11 است و هیچ یک از ویژگی‌های اندروید 12 مانند ویجت‌های اصلاح‌شده و صفحه ویجت جدید آن‌ها در کشوی برنامه را شامل نمی‌شود. هیچ داشبورد حریم خصوصی پیشرفته ای با گزینه هایی مانند کلیپ بورد محافظت شده، مکان تقریبی، الگوریتم به روز شده قفل با چهره وجود ندارد. برنامه مدیریت فایل و ساعت به روز شده با حالت زمان خواب نیز در هیچ کجا یافت نمی شود.

در نهایت، والپیپرهای زنده جدید تبلیغ شده که موارد میکروسکوپی مانند نحوه کریستال شدن ویتامین C و اسید سیتریک را نشان می‌دهند، به عنوان بخشی از همکاری Beauty of Science، هنوز در سری Redmi Note 11 موجود نیستند.

MIUI 13 قرار است میزان مصرف فعلی پردازنده و رم را پیگیری کند و هرگونه کار غیر ضروری را به حالت تعلیق درآورد تا منابع را آزاد کند و عملکرد روان‌تری ارائه دهد. شیائومی وعده افزایش راندمان فرآیند پس‌زمینه تا 40 درصد نسبت به نسخه قبلی را داده است. امیدواریم که این فقط به معنای قتل خدمات پس‌زمینه تهاجمی نباشد، زیرا این موضوع مجموعه‌ای از مسائل خاص خود را دارد.

شیائومی یک ویژگی جدید زیر کاپوت به نام ذخیره سازی مایع دارد. این شرکت ادعا می کند که عملکرد ذخیره سازی در اکثر گوشی ها به دلیل مدیریت ناکارآمد فضای ذخیره سازی در عرض 36 ماه به نصف کاهش می یابد. و اینجا جایی است که MIUI 13 وارد می شود – 60٪ راندمان یکپارچه سازی بهتری نسبت به MIUI 12 و سایر رقبا ارائه می دهد. بنابراین، افت عملکرد ذخیره سازی در 36 ماه باید فقط 5٪ باشد. این قابل توجه به نظر می رسد.

هسته جدید MIUI همچنین دارای مدیریت انرژی مجدد است که نوید کاهش 10 درصدی در مصرف انرژی کلی را در مقایسه با MIUI 12 می دهد.

سبک ساعت صفحه قفل کاملاً قابل تنظیم است و می‌توانید اطلاعات تماس اضطراری را در آنجا اضافه کنید.

قفل صفحه را از طریق اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار آن باز می کنید. می‌توانید روش باز کردن قفل را روی «لمس» یا «فشار» تنظیم کنید. قفل 2 بعدی Face Unlock نیز موجود است، اما امنیت آن بسیار کمتر از گزینه اثر انگشت است.

MIUI 13 یک کشوی برنامه ارائه می دهد. دارای کادر جستجوی بسیار خوبی است و به طور خودکار برنامه های شما را در دسته بندی ها سازماندهی می کند. اولین مورد All است، به این معنی که شامل همه برنامه ها است. سپس ارتباطات، سرگرمی، عکاسی، ابزار، جدید و کسب و کار را دنبال کنید. شما می توانید این دسته ها را ویرایش کنید یا حتی آنها را به طور کلی غیرفعال کنید.

تم ها همیشه بخش بزرگی از MIUI بوده اند و در MIUI 13 نیز در دسترس هستند. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌های زنگ، نمادهای سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند.

چند برنامه اختصاصی در MIUI وجود دارد. برخی از این موارد عبارتند از گالری، موسیقی، Mi Video، رادیو FM. همچنین یک مدیر فایل MIUI وجود دارد. و البته یک برنامه Mi Remote که از بلستر IR یکپارچه استفاده می کند.

ویرایشگر تصویر پیش‌فرض که در برنامه گالری پخته شده است، دارای یک ویژگی جدید واترمارک محافظ است. این می تواند یک متن واترمارک سفارشی حرفه ای را برای شما پوشش دهد.

MIUI همچنین یک برنامه امنیتی ارائه می دهد. این یک هاب متمرکز خوب است که می تواند گوشی شما را برای بدافزار اسکن کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند. همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌های نصب‌شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌های انتخاب‌شده را تعریف کند و محدودیت‌هایی را فقط برای برنامه‌های خاص اعمال کند.

MIUI 13 گزینه Memory Extension را ارائه می دهد که به طور پیش فرض فعال است (در صورت تمایل می توانید آن را غیرفعال کنید). این گوشی 4 گیگابایت رم را با 1 گیگابایت رم مجازی اضافه می کند.

دیگر بهبودهای جالب MIUI 13 که ممکن است در ابتدا متوجه آن نشوید عبارتند از ویرایشگر تصویر بهتر، صفحه باتری کاملاً جدید.

هنگامی که یک اسکرین شات می گیرید، متوجه یک رابط کاربری مدرن با براش ها، پاک کن ها، متن و ابزارهای انتخاب و موارد دیگر خواهید شد.

به طور کلی، MIUI 13 در Redmi Note 11، با وجود تمام ویژگی‌های بصری فوق‌العاده، به خوبی اجرا می‌شود. هیچ لکنتی وجود ندارد، اما گاه به گاه کاهش سرعت اتفاق می افتد. به نظر می رسد اسنپدراگون 680 کمی خسته کننده باشد.

گوشی شیائومی نوت 11

عملکرد و معیارها

صحنه گوشی های هوشمند مقرون به صرفه به طور مداوم در حال بهبود است و این کار را در چند سال گذشته به طور جهشی انجام داده است که به نفع کاربر است. شیائومی نوت 11 ویژگی هایی مانند صفحه نمایش AMOLED جامد 90 هرتزی، بلندگوهای استریو، تنظیمات دوربین مناسب و باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می دهد. با این حال، چیپست اسنپدراگون 680 بدون شک یکی از ضعیف ترین بخش های Redmi Note 11 است.

در ظاهر، اسنپدراگون 680 (SM6225) یک تراشه مدرن است. این در Q4 2021 منتشر شد و بر روی یک گره 6 نانومتری TSMC فعلی و کارآمد ساخته شده است. با این حال، هنگامی که شروع به مطالعه جزئیات سایر مشخصات آن می کنید، برخی معایب اصلی شروع به نمایان می کنند. چهار هسته “بزرگ” Kryo 265 Gold آن بر اساس ARM Cortex-A73 از سال 2016 ساخته شده اند، در حالی که پایه Cortex-A53 برای هسته های “LITTLE” Kryo 265 Silver در سال 2012 رونمایی شد. چندین نسل قدیمی است و واقعا نمی تواند با هسته های CPU قوی تر و اخیر هماهنگ شود. اسنپدراگون 680 اینها را در 4×2.4 گیگاهرتز Kryo 265 Gold تنظیم کرده است.

سپس پردازنده گرافیکی Adreno 610 وجود دارد. کیت قدیمی دیگری که تقریباً با حداکثر وضوح صفحه نمایش پشتیبانی شده 2520×1080 پیکسل در Redmi Note 11 با وضوح تصویر 1080 * 2400 کار می کند. ISP دوربین Spectra 346 و Hexagon 686 DSP اسنپدراگون 680 نیز چیزی برای تلفن خانگی نیستند و دلیلی هستند که ردمی نوت 11 فقط به فیلمبرداری 1080p محدود شده است. به هر حال، اسنپدراگون 695 از این نظر حتی بیشتر از اسنپدراگون 680 ناامید کننده است زیرا این محدودیت را دارد.

در ادامه لیست ویژگی های نه چندان چشمگیر اسنپدراگون 680، مودم X11 LTE را داریم که دارای رتبه Cat است. 13 سرعت، محدود به 390 مگابیت در ثانیه پایین و 150 مگابیت در ثانیه بالا. پشتیبانی از Quick Charge 3 نیز کمی قدیمی است، اما هنوز هم بسیار سریع است، به علاوه Redmi Note 11 از Power Delivery 3.0 نیز پشتیبانی می کند. اتصال نسبتاً مدرن روی تلفن مانند بلوتوث، NFC، GPS، IR blaster و غیره.

گوشی شیائومی نوت 11

دوربین چهارگانه

شیائومی نوت 11 دارای یک دوربین نسبتاً استاندارد است که در اختیار دارد. دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت با PDAF ساده، در کنار دوربین های 8 مگاپیکسلی فوق عریض، ماکرو 2 مگاپیکسلی و عمق 2 مگاپیکسلی است. در جلو، یک سلفی 13 مگاپیکسلی. همه اینها با فوکوس ثابت و بدون ویژگی اضافی قابل توجه.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، یکی از ناامیدی‌های بزرگ‌تر در بخش دوربین، محدودیت ضبط ویدیویی Redmi Note 11 در 1080p است که توسط ISP در چیپست Snapdragon 680 ارائه شده است.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از سنسور S5KJN1 سامسونگ استفاده می‌کند، یک سخت افزار نسبتاً محبوب که در چندین دستگاه دیگر مانند Xiaomi Redmi 10، Poco M4 Pro 5G، Realme 8i دیده‌ایم. این قطعه سخت افزاری مناسب است، اما سخت افزاری که هرگز واقعاً نتوانسته ما را با کیفیت واقعی خود تحت تأثیر قرار دهد.

دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی از سنسور GalaxyCore GC08A3 استفاده می‌کند. این دوربین پشت یک لنز 118 درجه f / 2.2 قرار می‌گیرد و فوکوس ثابتی دارد.

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی از یک سنسور GalaxyCore GC02M1 در پشت لنز f / 2.4 استفاده می‌کند. سنسور عمق 2 مگاپیکسلی Omnivision OV02B1B است. ویژگی های بسیار یکسان و همچنین پشت یک لنز f / 2.4.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی دارای حسگر سامسونگ S5K3L6 است و دارای لنز نسبتاً تیره f / 2.4 است. هیچ فوکوس خودکار یا چیز خاصی برای آن وجود ندارد.

برنامه عکاسی دوربین

برنامه دوربین یک پیاده سازی نسبتاً ساده است، اگرچه ویژگی های خود را دارد. اول، عملیات اصلی برای تغییر حالت‌ها با کشیدن انگشت از کنار (روی قاب سیاه!) کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌هایی که می‌توانید مشاهده کنید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن تغییر دهید. سوایپ‌های بالا و پایین برای جابه‌جایی بین دوربین‌های جلو و عقب کار نمی‌کنند. فقط کلید کنار شاتر این کار را انجام می دهد.

می‌توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و همچنین می‌توانید از منوی تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید. حالت‌های استفاده نشده همچنان در برگه More خواهند بود.

منوی همبرگر در انتهای آن جایی است که گزینه‌های اضافی، از جمله حالت Super Macro به علاوه نماد دسترسی به تنظیمات را پیدا خواهید کرد. در کنار آن منوی همبرگر، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی، یک میانبر برای لنز گوگل و یک عصای جادویی با جلوه های زیبایی و فیلترها داریدو

در انتهای نزدیک، سوئیچ زوم دوربین را دارید که به یکی از دو حالت عمل می کند. اولین مورد به سادگی ضربه زدن بر روی یکی از سه نقطه نشان دهنده گزینه های فوق عریض، اولیه و دو برابر دیجیتال است. یا می‌توانید روی بزرگ‌نمایی فعال ضربه بزنید و به طرفین بکشید تا سطوح بزرگ‌نمایی حتی 2 برابر و 10 برابر به‌علاوه یک نوار لغزنده برای بزرگ‌نمایی‌های متوسط نشان داده شود.

یک حالت حرفه ای با قابلیت خوب وجود دارد که می توانید پارامترهای عکسبرداری را خودتان تغییر دهید. برخلاف برخی از مدل‌های دیگر شیائومی، حالت Pro فقط در دوربین‌های اصلی و فوق عریض Redmi Note 11 در دسترس است.

می توانید یکی از 4 تنظیم از پیش تنظیم تراز سفیدی را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک نوار لغزنده شماره گیری کنید، یک نوار لغزنده فوکوس دستی (با اوج گرفتن به عنوان گزینه) و سرعت شاتر (1 / 4000 ثانیه تا 30 ثانیه / 15 ثانیه / 0.25 ثانیه برای اصلی / فوق عریض / ماکرو) و کنترل ISO با برد بسته به دوربینی که استفاده می کنید. یک هیستوگرام زنده کوچک در دسترس است.

همانطور که انتظار می‌رفت، حالت‌های اضافی، از جمله Long Exposure با مجموعه‌ای از پیش‌تنظیم‌های مختلف جمعیت متحرک، مسیرهای نئونی، نقاشی رنگ روغن، نقاشی نور، آسمان پرستاره و مسیرهای ستاره‌ای وجود دارد.

حالت شب فقط برای دوربین اصلی در دسترس است. و درست مانند بسیاری از مدل های قبلی شیائومی، حالت شب خودکار وجود ندارد.

گوشی شیائومی نوت 11

کیفیت تصاویر

دوربین اصلی به طور پیش فرض عکس های 12.5 مگاپیکسلی می گیرد. اینها بخصوص برای یک دستگاه ارزان قیمت مناسب به نظر می رسند. رنگ ها زیبا و واقعی به نظر می رسند و جزئیات خوبی در عکس ها وجود دارد. آنها خیلی نرم نیستند، حتی در گوشه های دور قاب. کنتراست هم بد نیست.

از طرف دیگر، این عکس ها کمی پر سر و صداتر از آن چیزی هستند که ما دوست داشتیم. آسمان و سایر سطوح یکنواخت تمایل دارند دانه دانه به نظر برسند. محدوده دینامیکی نیز ستاره ای نیست و دوربین تمایل به نوردهی کمی دارد و عکس های تیره تری تولید می کند.

در گوشی شیائومی نوت 11 یک تغییر حالت Ai وجود دارد، همانطور که معمولاً در گوشی های اخیر شیائومی وجود دارد. برخی از تشخیص صحنه های خودکار را انجام می دهد، که با تغییر نمادها، بیشتر دقیق است. همچنین، طبق معمول، با این حال، با اشباع کردن رنگ‌ها و افزایش کنتراست بسته به صحنه‌ها – آسمان‌ها، فضای سبز، ساختمان‌ها تمایل به “بهبود” عکس‌ها دارد.

می توانید ردمی نوت 11 را مجبور کنید در حالت 50 مگاپیکسلی عکس بگیرد. گرفتن این عکس ها هم زیاد طول نمی کشد.

لایه برداری پیکسل مزیت جزئی را در وضوح عکس های 50 مگاپیکسلی نشان می دهد، اما در جزئیات ریزتر، به خصوص در فاصله دور، وضوح بیشتر شبیه وضوح مصنوعی است تا جزئیات واقعی. فقط برای این کار، پرداختن به حجم فایل‌های بزرگ ارزش آن را ندارد. به غیر از آن، این عکس‌ها همان ویژگی‌های معمولی دوربین اصلی را حفظ می‌کنند.

دوربین اصلی می تواند یک عکس پرتره نسبتاً مناسب بگیرد. تشخیص و جداسازی سوژه تقریباً کامل است. جزئیات زیاد است و نویز بسیار کمی وجود دارد. حالت پرتره روی سوژه های غیر انسانی نیز به خوبی کار می کند.

به نظر می رسد شیائومی اخیراً در زوم دیجیتال و نمایش های خود کارهای بیشتری انجام داده است. این عکس‌ها فقط یک برش ساده و 12.5 مگاپیکسل نیستند. قطعاً ارتقای «هوشمندانه» درگیر است.

عکس‌های 2x به طرز شگفت‌آوری خوب به نظر می‌رسند، شاید حتی کمی بهتر از عکس‌های 1x از دوربین اصلی باشند، زیرا به نظر می‌رسد کاهش نویز بیشتری وجود دارد. با این وجود، عکس‌ها همچنان جزئیات زیادی را حفظ می‌کنند و خیلی نرم به نظر نمی‌رسند. رنگ ها زیبا و طبیعی هستند.

عکس‌های دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی کمی ناامیدکننده هستند، به ویژه از آنجایی که عملکرد بسیار بهتری از دوربین‌های اولتراواید 8 مگاپیکسلی در دستگاه‌های اخیر شیائومی دیده‌ایم. در حالی که هنوز در سطح زوم 1:1 قابل استفاده هستند، این عکس‌ها به روشی تهاجمی پردازش می‌شوند. بیشتر جزئیات دقیقی که در واقع توسط الگوریتم‌ها انتخاب و شناسایی می‌شوند، به شدت تیز می‌شوند و حتی تا حد پیکسل‌سازی تحریف می‌شوند.

علیرغم اندازه کوچک، وضوح کم، فوکوس ثابت و لنز کم نور، در واقع عکس هایی با جزئیات شگفت انگیز و قابل استفاده می گیرد. رنگ ها خوب به نظر می رسند تمرکز ثابت کاملا بخشنده است.

هنوز ترجیح داده می شود که حداقل چند عکس بگیرید تا حداقل یکی از آنها کار کند، اما نتایج به طور شگفت انگیزی تمیز و قابل استفاده هستند. چرا شیائومی اصرار دارد که میانبر حالت ماکرو را در نامناسب ترین مکان داشته باشد؟

عکس‌های دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی کاملاً ثابت هستند. جزئیات عالی است رنگ ها طبیعی به نظر می رسند. حتی با وجود اینکه فوکوس ثابت است، درست مانند دوربین ماکرو، صفحه کانونی خوب و گسترده و بخشنده است.

مقداری نویز در قاب وجود دارد، اما به سختی آزاردهنده است. تنها نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که تقریباً همیشه می خواهید HDR را روی خودکار تنظیم کنید. یا بهتر بگوییم هرگز نمی خواهید با غیرفعال بودن عکس بگیرید زیرا پس زمینه به طرز وحشتناکی بیش از حد نوردهی می شود و عملاً پاک می شود.

مشکل اینجاست که HDR برای پرتره‌های سلفی در دسترس نیست و از این رو نمی‌تواند هر چیزی را که باعث می‌شود پس‌زمینه بیش از حد نوردهی و کلیپ شود را کاهش دهد.

کیفت تصاویر در نور کم

دوربین اصلی تصاویری را می‌گیرد که به بهترین شکل می‌توان آن‌ها را به‌عنوان عکس‌های قابل استفاده اما بی‌نظیر توصیف کرد. برای یک دستگاه مقرون به صرفه به اندازه کافی خوب است، عمدتاً به دلیل سرکوب آرام آرام، که نویز زیادی را پشت سر می گذارد، اما جزئیات را در فرآیند از بین نمی برد. رنگ‌ها مناسب و واقعی به نظر می‌رسند.

محدوده دینامیکی ضعیف است و کنتراست چندان عالی نیست. این همان جایی است که حالت شب معمولاً به آن کمک می کند، اما، متأسفانه، مانند برخی از دستگاه های اقتصادی قبلی خود، شیائومی هنوز حالت شب را ارزشمند نکرده است. می‌تواند عکس‌های گاه به گاه را کمی روشن‌تر کند، اما برای جزئیات و نویز کاری انجام نمی‌دهد.

در واقع، گاهی اوقات، انباشته شدن آن می‌تواند به نواحی کمی نرم‌تر از عکس منجر شود. حداقل گرفتن عکس در حالت شب خیلی طول نمی کشد. با این حال، ما نمی‌توانیم استفاده از آن را به‌ویژه در عکس‌های 1x توصیه کنیم. می‌توان یک قاب بیشتر برای حالت شب در عکس‌های زوم ۲ برابری ساخت.

عکس های کم نور از دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض بسیار ناامید کننده هستند. حداقل می توانید تشخیص دهید که چه چیزی در عکس است، اما فراتر از آن، اینها کاملاً نرم و تیره هستند.

کیفیت ویدیو

گوشی شیائومی نوت 11 زمانی که صحبت از فیلم برداری به میان می آید محدود است، بیشتر به دلیل قابلیت ها یا بهتر بگوییم عدم وجود ISP در داخل اسنپدراگون 680. و دوربین های فوق عریض و همچنین سلفی، و بس. بدون 4K، حتی یک حالت 60 فریم بر ثانیه. این یک واقعیت تاسف بار است، به ویژه از آنجایی که ردمی نوت 10 قدیمی تر می توانست 4K فیلمبرداری کند.

شما حداقل می توانید بین رمزگذاری استاندارد h.264 یا رمزگذار کارآمدتر h.265 HEVC انتخاب کنید. ویدئوهای قبلی 1080p با یک جریان ویدئویی AVC با سرعت 20 مگابیت بر ثانیه و یک جریان صوتی استریو 48 کیلوهرتز در داخل یک ظرف MP4 ختم می‌شوند.

تا جایی که 1080p پیش می رود، هر دو دوربین اصلی و فوق عریض در واقع فیلمبرداری مناسبی را مدیریت می کنند. رنگ‌ها و نوردهی به‌طور قابل‌توجهی بین این دو متفاوت است، و فوق عریض به‌طور قابل‌توجهی با محدوده دینامیکی بسیار بیشتر مبارزه می‌کند، اما جزئیات برای FullHD مناسب است و نویز بسیار کمی وجود دارد.

پیمایش به بالا